רחל הקטנה שחזרה: "פתאום הייתה אש"

רחל הקטנה בת השבע, הניצולת היחידה ממשפחת אטיאס, שחזרה את הרגעים האחרונים: "אבא נהג באוטו והבנו שיש בעיה. אמא קראה פרקי תהילים ונישקה אותנו. פתאום הייתה אש גדולה ובגלל שלא הייתי עם חגורת בטיחות, הצלחתי לפתוח את הדלת של האוטו ולצאת. ניסיתי לקרוא לאמא ואבא, אבל הם לא ענו לי"

מישאל לוי | כיכר השבת |
רחל הקטנה (צילום: המשפחה)

עדותה של רחל הקטנה בת השבע, הניצולת היחידה ממשפחת אטיאס שנכחדה בתאונת דרכים קטלנית בטבריה, נחשפת הבוקר.

בשעות הצהריים (שלישי) לאחר שעברה טיפול רפואי בבית-החולים, הצוות הסוציאלי בישר לה את בשורת האיוב הקשה. "הם מתו? כולם מתו?" שאלה הילדה שוב ושוב, ממאנת להאמין שנותרה לבדה בעולם, ללא אבא ואמא, ללא אחיה ואחיותיה. קודם לכן, עוד הייתה בטוח שהם בחיים וקראה "אמא, אמא".

קצינת הנפגעים של מחוז חוף במשטרה, רפ"ק מיכל אייל, הייתה זו שבישרה לרחל את הבשורה הקשה. "אחרי שהסברנו לה את מה שקרה, היא פרצה בבכי", סיפרה לישראל היום.

בהמשך היום, לאחר שרחל נפתחה בפני הצוות וגוללה בפניהם את מה שהמתרחש, ברגעים שלפני התאונה. "אבא נהג באוטו והבנו שיש בעיה. אמא קראה פרקי תהילים ונישקה אותנו", סיפרה רחל, "פתאום הייתה אש גדולה ובגלל שלא הייתי עם חגורת בטיחות, הצלחתי לפתוח את הדלת של האוטו ולצאת. ניסיתי לקרוא לאמא ואבא, אבל הם לא ענו לי".

קרובי המשפחה התגייסו כדי לעזור לניצולת הקטנה. "היא לא תשאר לבד", הבטיחו בני משפחה אטיאס, "נעניק לה בית חם ואוהב".

"המון סימני שאלה"

קצין הבוחנים המחוזי במשטרת התנועה, רב פקד רומן ברונשטיין, סיפר לגל"צ כי "קיים חשד שהיה ברכב ליקוי מכני שגרם לתאונה, אך הנושא עדיין בבדיקה. יש עדיין המון סימני שאלה שדורשים בדיקה, אך היות והרכב התלקח יש קושי להגיע לממצאים ולשחזר מה קרה", הסביר.

לדבריו, "התחלנו גם בבדיקת ממצאי הטסט שהרכב עבר לפני מספר חודשים, אך קשה לענות עדיין אם ייתכן שבלמים יישחקו לחלוטין בפרק הזמן שעבר מאז הטסט ועד התאונה".

יושב-ראש איגוד מכוני הרישוי, אבי גלצנר, אמר: "לפי ממצאי מכון הרישוי, ב-14 בפברואר מערכת הבלמים ברכב הייתה תקינה לחלוטין. עוצמת הבלימה של הרכב הייתה מעל לנדרש לפי התקנים, והנתונים תואמים את הוראות היצרן חשוב לציין שהמכשור ממוחשב, ואין התערבות של הבוחן בנושא".

לדבריו, "עם זאת, ייתכן מצב בו מכונית עוברת טסט והבלמים נשחקים בהמשך, זה תלוי גם בהתנהלות הנהג".

משרד התחבורה מינה צוות חיצוני מיוחד לחקירת התאונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר