9 עצורים מענף הדלק בחשד להפצה ולקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 3.5 מיליארד שקלים

לאחר חקירה מודיעינית מאומצת שארכה חודשים ארוכים, עצרו חוקרי רשות המסים ומשטרת ישראל 9 חשודים ו-15 עוכבו לחקירה, החשודים בהפצה ובקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות במטרה להתחמק מתשלום מע"מ ובביצוע עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה. מדובר בפרשה בעלת ההיקף הכספי הגדול ביותר שנחקרה עד כה ברשות המסים, עם היקף עסקאות של כ-3.5 מיליארד שקלים

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הבוקר (שני), לאחר חקירה מודיעינית מאומצת שארכה חודשים ארוכים, עצרו חוקרי רשות המסים ומשטרת ישראל 9 חשודים ו- 15 עוכבו לחקירה, בהם סוחרי דלק, החשודים בהפצה ובקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות במטרה להתחמק מתשלום מע"מ על מרכיב הבלו במחיר הדלק ובביצוע עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה.

מדובר בפרשה בעלת ההיקף הכספי הגדול ביותר שנחקרה עד כה ברשות המסים, עם היקף עסקאות של כ- 3.5 מיליארד שקלים, שהמע"מ בגינן עומד על כ-600 מליון שקלים.

החקירה הגלויה בפרשה נפתחה לאחר חקירה סמויה ומורכבת שהתנהלה במשרד חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז וביחידה ליעדים מיוחדים של רשות המסים.

הפשיטה הגדולה

עשרות חוקרי רשות המסים, ובלשי משטרה הגיעו הבוקר לבתי החשודים, לבתי העסק שלהם ולמשרדיהם, ערכו חיפושים, תפשו אלפי מסמכים, מחשבים, מאות אלפי שקלים במזומן ומספר רכבי יוקרה.

לחיפוש התלוו כלבי יחידת הכלבנים ברשות המסים, המאומנים בזיהוי כסף ומצטרפים לאחרונה לחיפושים שעורכים חוקרי רשות המסים בתיקי הלבנת הון.

עפ"י החשד שני סוחרי הדלק, אחד מהצפון והאחר מהדרום, קשרו קשר על מנת להונות את רשות המסים באמצעות מערך של חברות ואנשי קש, שמטרתם הפצת חשבוניות מס פיקטיביות לחברות שבבעלותם ובשליטתם, במאות מיליוני שקלים, במטרה "לממן" את תשלומי המע"מ אותם עליהם לשלם עבור מרכיב הבלו במחיר הדלק.

באופן זה הונו את אוצר המדינה במאות מיליוני שקלים. אגב ביצוע עבירות אלה עברו החשודים עבירות על החוק לאיסור הלבנת הון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר