שנה לבחירות בבית שמש

ספר חדש חושף: חילונים הריצו את משה אבוטבול

שנה לאחר מערכת הבחירות הסוערת בעיר בית שמש, הסופר החרדי חנוך שיין משיק ספר תיעודי בו הוא מגולל את הפרשות הסוערות שליוו את מערכת הבחירות בעיר (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הספר החדש (צילום: יח"צ)

שנה לאחר מערכת הבחירות הסוערת בעיר בית שמש שגרמה לפילוג בין התושבים החילונים, לתושבים הדתיים והחרדים, הסופר החרדי חנוך שיין ישיק ספר תיעודי בו הוא מגולל את השנה החולפת שעדיין לא שיקמה סופית את הקרע באוכלוסייה.

מאחורי הספר "משה אבוטבול, העלייה השבר והניצחון" שיושק בשבוע הבא ומפורסם לראשונה ב"כיכר השבת" עומד הסופר חנוך שיין, העוסק בכתיבה עיתונאית במקביל.

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא מסביר במה עוסק הספר: "הספר מביא את את סיפורה של בית שמש 'העיר שהפכה לסמל', זה כבר הפך למינוח 'אפקט בית שמש', או 'לא תהיה כמו בית שמש', ולכן הספר בא בעצם לספר מה היה בבית שמש".

לטענתו, דווקא מי שעמד מאחורי הצגת מועמדתו של אבוטבול היו גם כמה נציגים חילונים: "בסדר הצגת הדברים אנו חושפים את האמת היסטורית ולפיה הרעיון להציג מועמד חרדי לראשות העיר לא הגיע בכלל מהציבור החרדי, אלא מהציבור החילוני וחמישה נציגים חילוניים ממועצת העיר היו שותפים לרעיון ולביצוע".

"הספר כמובן עוסק בהרחבה בסיפור הבחירות בבית שמש, אך לא רק בהם, אלא גם בפרשיות אחרות כמו 'פרשת היריקה', כמו פרשת ביג, פרשת הבנייה ברמב"ש ג', סיפורו של הגן האתיופי שהקים אבוטבול, ופרשיות דומות שרק בית שמש יכולה להציע", הוסיף.

הסופר טוען כי הסיבה שגרמה לו לכתוב את הספר היא לגרום לאחרים לא לחשוש מראשי עיר חרדיים: "היה חשוב לנו להציג את הדברים מנקודת הציבור החרדי בבית שמש, גם בכדי לשמור על האמת ההיסטורית של שילוב החרדים בבית שמש, וגם כלפי חוץ, בכדי להראות לראשי ערים אחרות החוששים להכניס חרדים לעירם פן יבולע להם כמו בבית שמש, שידעו כי ניתן להגיע לבנות עם הציבור החרדי ואין לו כלל כוונות 'להשתלט'".

האם הצליחו לשקם את היחסים עם החילונים? שאלנו. "יש בהחלט פרק בספר העוסק בכך, אבל לא פחות מכך, הבחירות האחרונות קיבעו בבית שמש את העבודה כי לא יצליחו לשנות עוד את הכוח החרדי בבית שמש, ולכן גם אם לא כולם שמחים בכך הם מבינים שאת הנעשה כבר אין להשיב, זה מה שהביא שההפגנות להפרדת העיר הניבו קומץ בודד של מפגינים, וגם גורמים מרכזיים שפועלו בשעתו נגד בחירת אבוטבול חלקם כבר היום פועלים לצידו, מתוך הכרה בתמונת המצב בעיר".

הסופר מבקש לציין כי "ברמה האישית היחסים בין התושבים עצמם הם די מכובדים והגונים, וכל התושבים מכל השכונות יודעים כי יש חיים אחרי הפוליטיקה, ומנסים לבנות יחסי שכנות תקינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר