"השופט היפני אמר: בסאטמר לא מבריחים סמים"

שעות אחדות אחרי פסק הדין המפתיע בעניינו של יוסף גרינוולד, עו"ד מרדכי ציבין בראיון נרגש למהדורה המרכזית של רדיו "קול חי" מיפן

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
עו"ד ציבין מודה לקולגה יפני (צילום: כיכר השבת)

פסק הדין שניתן השבוע בעניינו של יוסף גרינוולד, מצליח לרגש גם עורך-דין ממולח כמו מרדכי ציבין שכבר ראה הכל במהלך הקריירה העשירה שלו.

"זה ניצחון משפטי גדול", הוא אומר אתמול בראיון למהדורה המרכזית של רדיו קול חי. "היה סבוך להסביר שכשנוסעים שלושה, אחד יודע (ממה שהוא נושא בתיק, מ"ש) והשאר לא. אם תצרף את כל הנסיבות האלה, ותקח בחשבון שהעונש הוא פחות ממחצית ממה שביקשו - זה ניצחון גדול".

עו"ד מרדכי ציבין מסביר שהפרקליטים לא רצו זיכוי מוחלט במשפט. "אם היה כזה, התביעה היתה מערערת ומצבנו היה קשה מאוד. ביפן, ברוב רובם בתיקים של סמים, אנשים קיבלו יותר מ-12 שנים".

כחלק מעבודת ההגנה המשובחת שלו, עו"ד מרדכי ציבין הציג בפני השופט אלפי פרטים שהצביעו על עובדה אחת: יוסף גרינוולד לא ידע מה הוא נושא בתיק, ולא היה מעורב ישירות בהברחה.

"השופט אמר במפורש שבחסידות סאטמר אין תופעה של סמים. אבל במקרה שלנו, האדם שניצל את יוסף גרינוולד לצורך העניין לא היה נורמטיבי".

עו"ד ציבין והרב אבא דונר
מימין לשמאל הרב אדרעי, שליח חב"ד בטוקיו, עו"ד ציבין, אהרון נזרי, עוזרו של הדיין וייס והרב אבא דונר, מנכ"ל ועד רבני אירופה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר