קול מבשר?

פרוש מנהל מו"מ לרכישת החינמון "מרכז העניינים"

החינמון השבועי "מרכז העניינים" שוב בדרכו לבעלות חדשה: "הבעלים התורן" מסתמן כסגן-השר מאיר פרוש – בעליו של היומון החדש ´המבשר´, שמבקש באמצעות כך, לחזק באמצעות כך את שליטתו בתקשורת - אל-מול המודיע, ואגב כך, לתת מענה לחינמון יום שלישי מבית יתד נאמן. כל הפרטים (בכיכר)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

אחרי שנוסד בידי חסיד גור, ונחשב למצדד סדרתי בחה"כ יעקב ליצמן, עבר לידיו של קבלן ההדבקות הבני ברקי דבראל שטאובר, עושה כעת החינמון 'מרכז העניינים' תפנית מפתיעה, בדרך לידיו של לא אחר מ...חה"כ מאיר פרוש.

כפי שנודע לכיכר השבת, בימים האחרונים מתנהלים מגעים אינטנסיביים לרכישת 'מרכז העניינים'. מי שמנהל את המגעים הללו, הינו אדם בשם שאול גולדשטיין, שאף נפגש בימים האחרונים בעניין זה גם עם בעל העיתון דבראל שטאובר וגם עם המנכ"ל גדליה שפירא. אלא שגולדשטיין הנ"ל - כך על פי הדיווחים, הינו נציגו של חה"כ פרוש, המבקש לרכוש את החינמון, ולצרפו ל"משפחת המבשר".

וכאן נכנסת השאלה הגדולה: מה לו לפרוש המחזיק בעיתון יומי הנמכר בתשלום, לבין חינמון המחולק פעם בשבוע?

התשובה לכך, מורכבת מסתבר משני חלקים: לחלק הראשון קוראים המודיע, לחלק השני יתד נאמן.

פרוש מסתבר, יודע היטב לקרוא נתונים, ומבין שעם כל הרצון הטוב והגיבוי הפנימי הניתן לעיתונו בקרב חוגי שלומי אמונים, הרי שמצבו של 'המבשר' עדיין רחוק מאוד ממספר המנויים וממיצובו של מתחרהו הגדול המודיע.

גם כלפי יתד נאמן, שאליו יחסית קרובים ב'המבשר', לפחות בכל הנוגע למספר המנויים, עדיין ישנו פער גדול, לפער הזה קוראים: חינמון יום ג'.

המהלך הנוכחי של פרוש, מביא איפה מנוף גדול, שייתן בידי אנשי 'המבשר' חינמון משלהם, כזה שיתחרה מחד בחינמון יום ג' של יתד – כאשר ייצא יום קודם, ומאידך - בעקבות כך, יחזק את מעמדו אל מול 'המודיע', שיישאר היומון היחיד שאינו מחזיק בגרסת חינמון שבועית משלו.

אלא שעל פי הדיווחים, במערכת המודיע שהדיווחים על המשא ומתן הנמרץ עשו את דרכם גם לאזניהם, לא אהבו את הרעיון, כי המתחרה הקטן שקם לצידם בשנה האחרונה, יחזיק גם בבעלות גם על חינמון - בדומה ליתד נאמן. על פי הדיווחים, גם בהמודיע החלו גישושים לבדיקת אופציית הרכישה, למרות שככל הנראה אין להם עניין בעיתון, כמו העניין במניעת העברת הבעלות עליו לידי המתחרה.

השאלה שנותרת היא רק, מה יש בו ב'מרכז העניינים' (או למען הדיוק "מה אין בו"), המביא לשינויי הבעלות התכופים יחסית העוברים עליו, כאשר כל רוכש מנסה בתוך זמן לא רב, להיפטר מהנכס בו השקיע כסף רב.

כזכור, רק לאחרונה השקיע מרכז העניינים ברכישתו של עורך חדש לעיתון, העונה לשם יצחק נחשוני, גם עיצובו של העיתון שונה מעט, במה שנראה כניסיון ל"מיתוג מחדש" של העיתון. האם כל ההשקעה הייתה רק ניסיון לשפר עמדות נוכח הרוכש הפוטנציאלי? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר