תלונה ליועץ: "קול ברמה" אינו מעלה נשים

"האגודה לזכות הציבור לדעת" פנתה השבוע ליועץ המשפטי למשלה עו"ד יהודה ויינשטיין בתלונה על כך כי תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" אינה מעלה נשים לשידור כמדיניות מוצהרת * תגובת רדיו קול ברמה ל-TheMarker: "רדיו "קול ברמה" פעל פועל וימשיך לפעול בהתאם להתחיבויותיו במכרז לרשות השנייה (מדיה)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

"האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה השבוע ליועץ המשפטי למשלה עו"ד יהודה ויינשטיין בתלונה על כך כי תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" אינה מעלה נשים לשידור כמדיניות מוצהרת.

לפי מכתב שכתב יו"ר האגודה פרופ´ אלי פולק, שפורסם לראשונה באתר TheMarker, מדובר באפליה אסורה המנוגדת לזכויות יסוד. בנוסף נטען כי פנייה שנעשתה בסוף 2010 לגוף המפקח שהוא הרשות השנייה - לא הועילה במאום.

"אנו מבקשים להביא לידיעתך ולטיפולך את הנושא הבא- על פי מדיניות מוצהרת, תחנת "קול ברמה" אינה מעלה לשידור נשים כלל, הן כמרואיינות והן כמראיינות. ההוראה חלה גם ביחס לחברות כנסת, ובעלות תפקיד ציבורי. בתוכניות ילדים עולים לשידור רק בנים. בנות מתבקשות לשלוח פקס למערכת. יש להבהיר כי אין הדברים אמורים בשידור ´שירת נשים´ האסורה על פי כללי ההלכה".

פולק מוסיף כי "פנינו אל הרשות השנייה בנושא זה כבר בדצמבר 2010, אולם עד כה לא קיבלנו מענה ולא נעשה דבר. מציאות זו, של הדרת נשים הינה בלתי נסבלת בעידן המודרני. אין זה גוף שידור פרטי, אלא תחנת רדיו בזיכיון של המדינה וככזו אינה יכולה לפעול בניגוד לזכויות יסוד, ערכים ונורמות המתקיימות בה". המכתב נשלח גם לשר התקשורת משה כחלון וליו"ר מועצת הרשות השנייה אילן אבישר.

תגובת רדיו קול ברמה ל-TheMarker: "רדיו "קול ברמה" פעל פועל וימשיך לפעול בהתאם להתחיבויותיו במכרז לרשות השנייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר