TGI: העיתונות החרדית סופגת ירידה; קול ברמה עולה

סקר T.G.I. העוקב אחר נתוני החשיפה של התקשורת החרדית ומתפרסם היום קובע, כי השבועונים שומרים על כוחם, חלקם אפילו עולים משמעותית. עיתון 'משפחה', מי שחטף בעיקר את המתקפות הישירות מ'יתד' - הוא העיתון היחיד שחוצה השנה את קו 20% החשיפה ומתייצב עם 21.4% חשיפה. 'בקהילה' היחיד שעולה ורושם אחוזי חשיפה מרשימים

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(פלאש 90)

הציבור החרדי לא נסחף אחרי המלחמה שמוביל 'יתד נאמן' וממשיך להעדיף את השבועונים.

סקר T.G.I. העוקב אחר נתוני החשיפה של התקשורת החרדית ומתפרסם היום קובע, כי השבועונים שומרים על כוחם, חלקם אפילו עולים משמעותית.

עיתון 'משפחה', מי שחטף בעיקר את המתקפות הישירות מ'יתד' - הוא העיתון היחיד שחוצה השנה את קו 20% החשיפה ומתייצב עם 21.4% חשיפה. למרות זאת, העיתון רושם ירידה קלה מהסקר הקודם.

עיתון 'בקהילה' סוף-סוף רווה נחת והוא רושם עלייה של אחוזים נאים. זהו העיתון היחיד שרושם עלייה בשנה האחרונה, לאחר שהשקיע מאמצים אדירים בשדרוג חלקי העיתון.

העיתון שספג את המכה העיקרית - הוא 'שעה טובה' שרושם ירידה של כמעט 50 אחוזים.

'יתד' נכשל

נתוני הסקר מתייחסים לתקופת ינואר-דצמבר 2011 – תקופה בה ניטשה במלא עוזה המתקפה אותה הוביל 'יתד נאמן' נגד השבועונים, מה שמצביע על העובדה, שהציבור לא ממש קונה את הסחורה ומאמצי העל שעושה 'יתד', ומעמדו של 'משפחה' - שכאמור ספג את המתקפות העיקריות - נשאר יציב ואיתן כשחקן המוביל בזירה, תוך שמירה על הפער הקודם אותו הוא מוביל ברציפות בשנים האחרונות מול העיתונות היומית.

הנתון בולט עוד יותר לאור הירידה הכללית בשיעור החשיפה של העיתונות החרדית כולה המקיפה את היומונים ותיקים כחדשים יחד עם עיתוני סוף השבוע, לעומת הסקר הקודם לחודשים יולי 2010- יוני 2011, תוצאה אפשרית של המחאה החברתית והדיבורים סביב יוקר המחייה, כאשר סעיפי הלוואי הבלתי הכרחיים כמו הוצאות על סעיף העיתונות, נפגעים ראשונה.

בגזרת היומונים

מבין היומונים, 'המודיע' ו'המבשר' רושמים ירידה משמעותית של למעלה מ-10%.

מי שדווקא רושמים ירידה מעניינת, אלו החינמונים השבועיים בראשם 'יתד נאמן', שבתרגום לאחוז הקוראים - יורד בכ-5% למרות ההפצה האגרסיבית בימי שלישי, תוצאה אפשרית של סדרת המאבקים בהם היה העיתון מעורב לאחרונה, שפגעו דווקא בחינמון יום ג' של העיתון.

גם רשת מקומוני 'קו עיתונות דתית' רושמת נסיגה משמעותית של 8% בשיעור הקוראים, בעוד העיתון 'מרכז העניינים' מחליק בחדות ומאבד כ-15% מקוראיו.

קול ברמה עולה

תחנת הרדיו 'קול ברמה' רושמת עלייה בשיעורי ההאזנה בשנת 2011 עם שיעור חשיפה של 20.9%, זאת על פי נתוני סקר tgi החרדי, המציג שיעורי החשיפה לתחנות הרדיו במגזר.

מנגד תחנת הרדיו 'קול חי', המשדרת זו השנה ה-16, מסכמת שנה עם 21.2% וירידה בשיעורי ההאזנה לרדיו של כ-20%.

מהנהלת 'קול ברמה' נמסר: "נתוני סקר TGI הכללי והחרדי הם ההוכחה הגדולה ביותר לכך שהציבור הדתי והחרדי היה זקוק לתחנת רדיו שונה ממה שהכיר ב- 15 השנים הקודמות.

מרדיו קול חי נמסר בתגובה לנתוני הסקר כי "סקר TGI האחרון מוכיח כי רדיו 'קול חי' היא תחנת הבית של המגזר החרדי, ומזה שש עשרה שנה שומר על כוחו ואף מרחיב את קהל מאזינו, נמשיך לשדר למאזיני המגזר הדתי והחרדי תוכניות איכותיות ומהדורות חדשות מקצועיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר