חברת פיננסים תובעת מיליון שקל מחינמון 'מרכז העניינים'

חברת הפיננסים 'הלמן-אלדובי' תובעת מיליון שקל מהחינמון 'מרכז העניינים', בטענה להוצאת לשון הרע על החברה. בנוסף דורשת החברה תיקון והכחשת הפרסום בעיתון. הסיבה לתביעה: כתבה שפורסמה לפני כשנה בעיתון, שעסקה בקרנות הנאמנות של החברה בה נטען כי בניגוד לדיווחי החברה, הרב דביר לא מייעץ לקרנות הללו. 'מרכז העניינים' טוענים בכתב ההגנה כי הפרסום הוא אמת והתבסס על פרסום ב'דה מרקר'

ישראל אהרן | כיכר השבת |
מרכז העניינים (עיבוד: כיכר השבת)

תביעה נגד החינמון החרדי: חברת הפיננסים 'הלמן-אלדובי' תובעת מיליון שקל מהחינמון 'מרכז העניינים', בטענה להוצאת לשון הרע על החברה. בנוסף דורשת החברה תיקון והכחשת הפרסום בעיתון.

הסיבה לתביעה היא כתבה שפורסמה בעיתון לפני כשנה על קרנות הנאמנות שהשיקה 'הלמן-אלדובי' לציבור החרדי, שבהן הכספים מושקעים רק באגרות חוב ובאפיקים אחרים ולא בחברות בבורסה מחשש לחילול שבת.

את התביעה הגישו חברת 'הלמן-אלדובי' לבית-משפט השלום בירושלים נגד יצחק נחשוני, עורך המקומון; יאיר גליק, הכתב שחתום על הידיעה וחברת חשיפה-תקשורתית-המונית בע"מ, המוציאה לאור את החינמון.

בכותרת המשנה של הכתבה, נכתב כי "לראשונה מועלית טענת 'הונאה' בכשרות שאינה של מזון, אלא של קרנות נאמנות, והמהומה גדולה. גם הרשות לניירות ערך בתמונה והיא חוקרת. מה קורה במסלולי ההשקעה והקרנות הכשרות ומדוע הם מעוררים אמוציות כה גדולות".

בגוף הכתבה נכתב כי בתשקיף קרנות הנאמנות של 'הלמן-אלדובי' נכתב שהאחראי על בדיקת ההשקעות לפי ההלכה יתייעץ עם הרב דביר, אך "היו מי שפנו לרב דביר ונדהמו לשמוע ממנו שמעולם לא אישר את הקרנות ומעולם לא ידע על הקמתן".

החברה טוענת בתביעתה כי העיתון פרסם דברי שקר והוציא את דיבתן. לטענתן, העיתון כלל לא פנה אליהן כדי לברר את אמיתות הדברים, מאחר והרב דביר ידע על הקרנות ואישר את טיוטת התשקיף שקיבל.

בכתב ההגנה, שהוגש על-ידי עו"ד שלמה פרנקל, טוענים הנתבעים כי הפרסום ב"מרכז העניינים" הוא אמת, והתבסס על כתבה שפורסמה קודם לכן ב"דה-מרקר".

עוד טוענים ב'מרכז העניינים' בכתב ההגנה כי בעוד שבתשקיף הקרנות צוין כי יעקב מורשת יעניק לקרן ייעוץ הלכתי תוך התייעצות עם הרב אריה דביר, הרי שבראיון ל"דה-מרקר" אמר מורשת: "בהלמן-אלדובי אני רק בודק חברות ואומר אם אפשר להשקיע בהן או לא. אני מייעץ כללית ולא קשור לעניין ההלכתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר