סיקור מלא

צרכנים חרדים פתחו בחרם קניות על רשת חנויות בר-כל

מחריף המאבק בין "יתד נאמן" ל"הפלס": גל הכחשות של גורמים שונים שמודעת אבל על פטירת הרב אלישיב, פורסמה מטעמם ב"הפלס" - ככל הנראה ללא אישורם. במקביל, מתפתח חרם נגד רשת בר-כל, לאחר פרסום ב"הפלס". המנכ"ל מנחם כרמל נועד עם הרב קנייבסקי. ומה תגובתו ל"כיכר השבת"? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90)

ביום שאחרי פטירת מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מחריף המאבק בין העיתון הוותיק "יתד נאמן", לזה שהוקם נגדו, "הפלס", לאחר השתלטות ההנהלה מטעמם של מרנן ורבנן גדולי ישראל.

בימים האחרונים פורסמו מודעות אבל רבות המבכות את לכתו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל בעיקר בעיתון "יתד נאמן" אך לא מעט מודעות פורסמו גם ב"הפלס". אלא שלטענת גורמים בכירים בציבור הליטאי, המודעות בהפלס פורסמו ללא אישורם של המפרסמים.

כך לדוגמא מודיע ראש מועצת רכסים, דן כהן, במכתב מיוחד כי פרסם מודעת אבל מטעם המועצה אך ורק ביתד נאמן. "בהקשר למודעה שפורסמה בביטאון "הפלס", בשמי ובשם המועצה המקומית רכסים, הננו להבהיר כי אין למועצה כל קשר למודעה הנ"ל ובוודאי שלא מומנה על ידינו", כתב דן כהן.

גם בית הכנסת חניכי-הישיבות - הגבעה הדרומית בקרית ספר, פרסם בשם רב הקהילה כי המודעה שהופיעה בהפלס אינה זאת המקורית. הבוקר, אף פרסמה קהילת שובה ישראל מארגנטינה מודעה בעיתון 'יתד נאמן' האומרת בריש גלי, כי הפרסום באחד העיתונים היומיים (הפלס) אינו על דעתינו ואינו לרוחנו.

לדברי גורמים המקורבים ל'יתד נאמן' ששוחחו הבוקר עם "כיכר השבת", העיתון המתחרה פרסם מודעות מזויפות על דעת עצמו. "כל הגופים עימם שוחחנו אומרים כי לא יפגעו חלילה בגדולי ישראל ולא יפרסמו בעיתון של נתי גרוסמן", הם אומרים.

בנוסף, אברהם קרויזר, יועצו של ראש עיריית ירושלים למגזר החרדי, פנה אל ראש הסגל, מיכל שלם, ותהה: "בשבוע שעבר פרסמה העירייה מודעת אבל על פטירתו של הרב אלישיב. רציתי לדעת באיזה עיתונים הוזמנה המודעה לפרסום? האם יש לנו פרמטרים לפריסת המדיה בעיתונים השונים? האם הוזמנה מודעה לפרסום בעיתון החדש "הפלס"? והאם ישנה מדיניות עירונית לגבי פרסום מודעה רשמית בחינם ללא רשות?".

ראש הסגל השיבה לו במייל חוזר: "במענה לשאלותיך ולאחר בדיקה שערכתי עם מחלקת ההסברה: העירייה הזמינה מודעות ב-3 יומונים בלבד - יתד המודיע והמבשר. לא למיותר לציין כי רק אלו תוקצבו, אושרו, וישולמו כדין".

"העירייה פרסמה אך ורק בעיתונים הארציים היומיים", כותבת ראש הסגל ומוסיפה כי "לא הוזמנה ע"י העירייה בשום צורה ואופן מודעה לפרסום בעיתון החדש "פלס". השימוש שנעשה במודעה נעשה לא ברשות ו/או בסמכות. אנחנו נתייעץ ונבחן עם היועמ"ש את דרך התגובה ו/או ההתנהלות למול מקרים שכאלה בהם קיימת הפרת זכויות ברורה ושימוש בסמל העירייה ללא אישור וסמכות".

חרם על רשת בר-כל

מי שנקלע לחזית המאבק, הינו איש העסקים החרדי הרב מנחם כרמל, בעל רשת המרכולים "בר-כל" הנחשב למקורבו של הגר"ש אויערבך, אשר היה מהראשונים שפרסמו בביטאון "הפלס".

בעקבות פרסום המודעות התפרסם כנגד כרמל פשקוויל חריף בריכוזים החרדיים, על-כך שנלחם בגדולי ישראל שליט"א, תוך קריאה להחרים את רשת החנויות שבבעלותו.

"אליך אברך כאוב", נכתב בפשקוויל, "אם חשוב לך כבוד גדולי ישראל הפסק את קנייתך ברשת המזון היקרה ביותר בציבור החרדי בר כל העומדת בראשות מנחם כרמל, גם תחסוך כסף רב, וגם לא תממן את מי שרודף ובז לגדולי ישראל".

כרמל שנבהל מהחרם הצפוי, הגיע אמש לביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי להיוועץ בו כיצד עליו לנהוג. מרן הגר"ח הורה לו על אתר להפסיק את הפרסום בעיתון החדש וזאת בשל הפגיעה החמורה בגדולי הדור.

לדברי גורמים הקשורים לרשת, מרן הגר"ח הורה לו אף להפסיק את הפרסום הקבוע ביתד נאמן וזאת בכדי שלא להיכנס למחלוקת.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר מנחם כרמל כי הוא מופתע לשמוע על הפשקווילים שהופצו כנגדו. "זאת הפעם הראשונה שאני שומע על-כך, לא ראיתי כלום", אומר כרמל, ומוסיף כי הוא נועץ במרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א בעניינים פרטיים ולכן לא משוחח על הנאמר באותה פגישה סגורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר