העליון יכריע: האם רומן זדורוב רצח את תאיר ראדה

תשע שנים לאחר הרצח של הילדה תאיר ראדה בקצרין, בבית הספר בו למדה, יכריע הבוקר בית המשפט העליון - ככל-הנראה בפעם האחרונה - בשאלה האם רומן זדורוב אכן רצח את הילדה (משפט)

רומן זדורוב (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

תשע שנים לאחר הרצח של הילדה תאיר ראדה בקצרין, בבית הספר בו למדה, יפסוק הבוקר (רביעי) בית המשפט העליון - ככל-הנראה בפעם האחרונה - בשאלה האם רומן זדורוב אכן רצח את הילדה.

פרשת הרצח של תאיר עברה סאגה משפטית ארוכה שכללה גרסאות שונות, קונספירציות, עדים שונים ומומחים, אשר טענו לכאן ולכאן, כאשר השיא הוא הערעור שהוגש לבית המשפט העליון על ההרשעה של זדורוב וההכרעה שתינתן הבוקר.

אילנה ראדה, אמה של תאיר, פקפקה במהלך השנים בהרשעת זדורוב וטענה כי לדעתה הוא לא זה שרצח את ילדתה. בימים האחרונים היא הביעה תקווה שההחלטה הבוקר תשים קץ לספקותיה. לעומתה, שמואל, האבא, כן מאמין שזדורוב הוא הרוצח.

ביום 6 בדצמבר 2006 נמצאה גופתה של תאיר ראדה ע"ה, אז תלמידת כיתה ח' בת 13.5, בתא השירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין.

זדורוב שעבד באותו זמן בבית הספר, נעצר כשבוע לאחר הרצח. כעבור שישה ימי חקירה הוא הודה במיוחס לו ושחזר את המעשה. בנוסף, התוודה באוזני מדובב שהוכנס לתאו. יממה לאחר הודאתו, חזר בו זדורוב וסנגוריו טענו כי הודה תחת לחץ. עוד הם טענו כי הפרטים ה"מוכמנים" של הרצח, פרטים שרק הרוצח אמור לדעת עליהם, נמסרו לו על ידי חוקריו.

בית המשפט הרשיע פה אחד את זדורוב וקבע כי זדורוב ידע ושחזר פרטים מוכמנים שאפילו השוטרים לא ידעו, כמו הזווית בה עמדה ראדה בעת שנרצחה, מידע שקיבלה המשטרה רק באמצעות הדו"ח של המעבדה לזיהוי פלילי, וכן הדרך בה עזב הרוצח את תא השירותים, לאחר הרצח, כשהוא דורך על גופתה. לאחר הכרעת הדין נידון זדורוב למאסר עולם.

כעבור זמן מה ערערה הסנגוריה הציבורית על ההרשעה וביקשה מהעליון להחזיר את התיק לביהמ"ש המחוזי לדון בחוות דעת חדשות של מומחים. התיק הוחזר לביהמ"ש המחוזי, שם נשמעו עדויות חדשות על טביעת הנעל של הרוצח ועל סוג הסכין שבאמצעותו נרצחה, אלא שלמרות העדויות קבע בית המשפט שזדורוב הוא הרוצח.

בעקבות הפסיקה החדשה, הוגש ערעור לבית המשפט העליון, כשההכרעה בו תינתן, כאמור, הבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר