קידוש השם? האחים גת החרדים העפילו לגמר תוכנית טלוויזיה

האחים גת, אריה וגילי, חרדים שעשו היסטוריה כשהעפילו לשלב הגמר בתוכנית מוזיקה והפכו לחרדים הראשונים שישתתפו בגמר של תןוכנית ריאליטי. האם מדובר בקידוש השם? (מוזיקה)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
האחים גת רגע לפני העליה לגמר, אמש (צילום מסך: ערוץ 2, קשת)

אמרו עליהם שהם לא יותר מגימיק שהגיע מצד מלהקי הטלוויזיה, אבל האחים החרדים, אריה בן ה-48 וגילי בן ה-38, למשפחת גת, תושבי בית שמש וירושלים, הפתיעו אמש (ראשון) כשהעפילו לשלב גמר תוכנית המוזיקה "הכוכב הבא", המשודרת בערוץ השני, ויהיו החרדים הראשונים בתולדות המדינה שייטלו חלק בגמר של תוכנית ריאליטי.

מדובר, בגלגולה של תוכנית קודמת שנקראה בשם "כוכב נולד", מבקרי הטלויזיה הספידו את התוכנית, גם את זו החדשה, אך למרות זאת, האחים החרדים הצליחו להפתיע את כולם ולכבוש את הלבבות.

באודישן הראשון, בעודם נכנסים לחדר, השופטים הביטו בהם במבט מופתע כלא מאמינים שבעלי חזות חרדית, עטורי זקן ארוך ופאות מסולסלות, יסכימו להתמודד בתוכנית המשודרת טלוויזיה.

כאשר סיפרו השניים את סיפור חייהם המרתק שהתחיל בכלל בעיר הדרומית אילת, בעודם חילונים, והמשיך בעיר בית שמש עם תהליך חזרה בתשובה, הלב נפתח. בשולחן השופטים הייתה תמימות דעים באשר לקול המרגש שיוצא מפיהם וסיפור חייהם יוצא הדופן.

ככל שחלף הזמן, מתוכנית לתוכנית, הפכו האחים גת ללהיט בקרב הישראלים וברחבי העולם. המגזין 'טיים' אף פרסם אודותיהם כתבה תחת הכותרת: "זמרים חרדים מתחמקים מסטריאוטיפים בישראל".

אלו מהציבור החרדי שנחשפו לצמד האחים הפופולריים, נחלקו בדעותיהם. חלקם סברו כי עצם השתתפותם גורמת לחילול השם ולהכשרת הטלוויזיה שכל גדולי ישראל הזהירו מפניה עד מאוד, לעומת אחרים שסברו די דווקא בהופעתם הם זוכים לגרום קידוש השם.

"אני מוכן גם לתגובות לא חיוביות מהעולם החרדי", אמר האח אריה (48) בראיון לעיתון "ישראל היום", "ברוך השם, עדיין לא הגיעו כאלו. אתמול נסעתי בטרמפ. עצר לי אוטו עם שני חרדים כבדים, שהתחילו לדבר איתי על 'הכוכב הבא' וסיפרו לי כמה הם מתרגשים וכמה קידוש השם יש בזה וכמה יישר כוח ותצליחו".

אמש, כשמנחה התוכנית אסי עזר בישר להם את הבשורה כי הם עלו לשלב הגמר בתוכנית, שלב אליו שואפים המתמודדים כולם להגיע, גילי, האח הצעיר בצמד, הגיב: "תודה רבה לקדוש ברוך הוא ולכם".


צפו: האחים גת שרים "שלום עליכם" ועולים לגמר (למקפידים: בוידאו מופיעות נשים)

מפיקי התוכנית שעשו שעות רבות לצדם של האחים החרדים, התרגשו אף יותר: "ברכוני לשלום מלאכי השלום, מלאכי עליון ממלך מלכי המלכים, הקדוש ברוך הוא. תעשו להם הרבה כבוד", כתבו המפיקים למעריצי התוכנית, כשהם מצטטים בכך את השיר האחרון ששרו האחים.

בתחילת התוכנית אמש, צמד האחים ביצע דואט מיוחד עם המתמודד עומר דץ, כאשר התמודדו זה מול זה, ושרו את "שלום עליכם" השבתי בלחן מקורי, הם גרפו אחוזים גדולים של תמיכה, למרות ה"ייחוס" התרבותי של דץ, ובכך הוכרז כי הם ישתתפו בתוכנית הגמר.

הגולשת נועה בן שאול כתבה תגובה שזכתה למאות לייקים: "וגם במקום הראשון ביום שלישי שבוע הבא בעז"ה!". נתי ויצמן כתב: "האחים גת ריגשו בטירוף איזה ביצוע מושלם האחים גת פשוט אדירים זה ביצוע של זוכים בגמר".

תמי נחמיאס, גולשת נוספת כתבה: "שלום עליכם מלאכי השירה, המפתיעים ומענגים אותנו כל פעם מחדש בצניעותם הכובשת ובקולותיהם המיוחדים, מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה, אהבת ישראל כי אחים כולנו. כל הכבוד אין כמוכם גילי ואריה".

קולות השמחה נשמעו גם בצד החרדי, עובדיה אגסי כתב: "האחים גת יראי שמיים טהורים ניצחתם את העולם כמה פשטות כמה איכות וצניעות וקול אלוהי בזכותו. השופטים דלים מדי עבורכם ולמרות הכל הצופים אוהבים אתכם ואמרו את דברם. לניצחון בזכות". גולשת נוספת כתבה: "ריגשתם צדיקים. כמה קידוש השם עשיתם. יש לי דמעות".

האמנם מדובר בקידוש השם? טקבקו את דעתכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר