הברנז'ה גועשת

קרב היועצים: מנחם גשייד משתלח ביענקי ביכלר

מלחמה של ממש בין היועצים החרדים יענקי ביכלר ומנחם גשייד עקב נאום של ביכלר בו סיפר על "אייטם" שהכניס לעיתון המודיע, מה שגרר מאמר משתלח של גשייד (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
יענקי ביכלר ומנחם גשייד (צילומים: מועצת ישע ביוטיוב, עוזי ברק - ארכיון)

מלחמה של ממש התנהלה בסוף השבוע האחרון מעל דפי עיתון "המודיע" בטורו של הפרשן הפוליטי מנחם גשייד שפתח במתקפה על תופעת היועצים החרדים תוך שהוא מתמקד ביועץ האסטרטגי יענקי ביכלר - ללא שהזכירו בשמו.

הסיפור החל כאשר בתחילת השבוע הפיץ מאן דהוא, מאינטרס שאינו ברור, סרטון וידאו שצולם לפני כחודשיים, בו נראה ביכלר נואם בכנס יש"ע כשהוא מסביר על עולם התקשורת החרדי וכיצד על גופים במשק להתנהל בו נכון.

ביכלר סיפר על משבר שנאלץ לנהל כאשר כיהן כיועץ השר אורי אריאל, בקדנציה הקודמת בה החרדים הוחרמו מהממשלה, ותיאם עם הנהלת העירייה ביקור נכבד בבני ברק שיצא אל הפועל, כאשר השיא מבחינתו היה הכנסת ידיעה על הביקור לעיתון "המודיע" השמרני.

צפו: יענקי ביכלר מספר על האייטם ב"המודיע" (צילום: מועצת ישע ביוטיוב)

ביכלר מספר כי "המבקר" של "המודיע" שהוא סמכות העל במערכת העיתון השמרני לא היה באותו ליל חמישי במערכת והידיעה על ביקור השר (שנחשב אז לסדין אדום בעיני החרדים בשל ברית לפיד-בנט) נכנסה אחר כבוד בגליון יום שישי מה שיצר משבר וסערה במערכת העיתון עד להתערבותם של הדרגים הבכירים ביותר בחסידות גור.

ביום ראשון נאלץ ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, לדברי ביכלר, לפרסם הבהרה כי הסיור לו הוא היה שותף התקיים שלא בידיעתו מראש.

ב"המודיע" זעמו על הסרטון ומנחם גשייד המשמש במקביל גם כיועצו של זייברט נשלח להגיב בטור חריף במדורו השבועי.

"בתזמון מעניין קיבלתי השבוע קלטת של הרצאה שנשא איש תקשורת בחזות חרדית המגדיר עצמו כיועץ בכנס יש"ע לתקשורת שהתקיים לפני מספר חודשים והציג את עצמו שם כמעט כקוסם", כותב גשייד בטורו. "אני מוכרח להודות שהייתי המום למשמע הדברים. עומד לו אדם בחזות חרדית ובז באחת לציבור החרדי, לגדולי ישראל והכי גרוע משקר שקרים גסים לאור יום, שקרים שניתן לבדוק ולהוכיח אותם".

המאמר המשתלח של מנחם גשייד ב"המודיע"

גשייד ממשיך במתקפה וכותב: "ראשית היינו המומים מהעובדה שהוא בחזות חרדית מציג אותנו כ"אותם", הוא הסביר שם בכנס כי היום "קל לעבוד איתם", כלומר אנחנו זה איתם, "רק תשאירו אותם בקואליציה" - הוא אמר בקריצה לחובשי הכיפות הסרוגות כאילו והם מכניסים או מוציאים אותנו מהקואליציה".

גשייד מאשים את היועץ במסכת של שקרי וקובע: "אי אפשר לשקר את כולם כל הזמן, בסוף דברים צפים החוצה. לעולם לא תיבנה משקרים ומבוז לציבור שאתה אמור להיות חלק ממנו ... ואם אפשר עוד בקשה אחת: תשאיר אותנו מחוץ למסכת השקרים שלך. כלך לך מדרך זו".

האם יענקי ביכלר יבחר להגיב לטור החריף נגדו או שמא יבחר בדרך השתיקה בכדי לתת למתקפה לעבור? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר