תיעוד מיוחד

השיחה האחרונה של עו"ד וינרוט בערב ר"ה

זמן קצר לפני פטירתו של עורך הדין הבכיר, נשא שיחה בפני עובדי משרדו, בערב ראש השנה שעברה, בה קבל על החומריות המאפיינת את אורח החיים הנוכחי ועל מהות החיים (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: שלומי רוט)

בשיחה שמסר בפני עובדי משרדו בטקס הרמת הכוסית בערב השנה שעברה, דיבר פרקליט הצמרת, עו"ד יעקב וינרוט ז"ל, על מהות ימי ראש השנה.

השבוע, במסגרתה הרמת הכוסית לשנה החדשה הקרין בנו, ד"ר יחיאל וינרוט העומד בראשות המשרד, את התיעוד - של מה שהיה השיחה האחרונה של העו"ד לפני פטירתו.

בסרטון, נראה וינרוט מביע את מורת רוחו מהדרדור התרבותי שבא לידי ביטוי בצפייה ושידור של תכניות ריאליטי, ועומד על כך שחיים ללא חשבון נפש 'למה אני חי' ובלי הענקה לזולת הם חסרי משמעות.

ד"ר וינרוט ז"ל מסביר שתשובה היא ההתקדמות המתמדת של העולם ומתאר זאת באופן ציורי: "העולם אומר שירה... הוא לא עץ ואבן, הפרט יכול להצטרף לשירה הזו. תשובה היא לא התמרקות".

בסרטון יושבים לידו, בניו ד"ר יחיאל וינרוט ועו"ד דובי וינרוט והפרקליט שלפתחו שיחרו ונהרו שועי עולם, פוליטיקאים, שרים, ראשי ממשלות ונשיאים מביע את אכזבתו ממגמת הנטישה של העיר ירושלים לטובת אזור המרכז בטענה כי ירושלים הפכה להיות כבדה ומעיקה.

"ירושלים היתה עיר החלומות..." מתאר וינרוט, "לנסוע לירושלים כשהייתי ילד הייתה כמו נסיעה למאדים". הוא מספר כי סבו לקח אותו כילד לחזות בכותל ובמקום המקדש ועשה קריעה בחולצתו של יעקב הנכד.

וינרוט מזכיר דמויות אקדמיות רבות השפעה שהתגוררו בשכונת רחביה, פרופסורים אתאיסטים שלא הקימו בקיומו של בורא עולם וכיום לא נותר מהכפירה הזו מאומה "רק דירות להשכרה..." הוא אומר בהומור.

עו"ד וינרוט חותם את דבריו כשקולו נשנק: "מי יתן שתהיה שנה שכל אחד מאיתנו ישתכלל יזוז קדימה, ואני בטוח שבשבילכם זו תהיה שנה טובה ומקוה שגם בשבילי"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר