תיעוד סוחף

ש'ייחים בריקוד חסידי: החתונה החרדית המדוברת באבו דאבי

הרב לוי דוכמן, שליח חב"ד באיחוד האמירויות, התחתן עם לאה חדד מבריסל. בתקשורת כינו: "האירוע היהודי הגדול במדינה" • תיעוד (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
אברהם פריד בחופה (צילומים: Jewish UAE / Christopher Pike • וידאו: אפרים קמיסר • הפקה: מיכאל כפלין)

יום חג בקהילה היהודית באיחוד האמירויות, לרגל יום חתונתו של שליח חב"ד במדינה, הרב לוי דוכמן עם הכלה לאה חדאד מבריסל. החתונה החסידית המדוברת הוכתרה בתקשורת המקומית כ"אירוע היהודי הגדול ביותר בתולדות איחוד האמירויות".

1,500 אורחים מכל רחבי העולם נהרו משעות הלילה לאבו דאבי, להשתתף בחתונה החסידית של הרב דוכמן, המתגורר באיחוד האמירויות כבר שמונה שנים. בין האורחים הרבים שהגיעו לחתונה, בולטים בני מלוכה אמירתיים, רבנים, ואישים בכירים. על החלק המוזיקלי הופקדו המוזיקאים: אברהם פריד, עמי כהן, איצ'ה מאיר הלפגוט ומקהלת 'נשמה.

מאז בואו למקום, זכה הרב דוכמן, שליח חב"ד, לייסד שורה של מוסדות יהודיים המשרתים את יהודי האמירויות. כיום הקהילה באמירויות צומחת ללא הפסקה ונחשבת לקהילה היהודית הצומחת ביותר בעולם הערבי בן זמננו. בשנתיים האחרונות הצטרפו עוד 4 זוגות שלוחי חב"ד לפעילות הענפה של הרב דוכמן.

אחד משלוחי חב"ד באמירויות אומר לכיכר השבת: "החתונה הנערכת ביום ח"י אלול - יום הולדתם של 'המאורות הגדולים', מייסד חסידות 'הבעל שם טוב' ומייסד חסידות חב"ד 'האדמו"ר הזקן', ממחישה את המהפכה החסידית שהביאה ומביאה לצמיחה המרשימה של החיים היהודיים ברחבי האמירויות ולא פחות מכך את היחס המרשים של השלטונות לקהילה. החתונה הענקית הזו היא הצדעה למהפכה היהודית והחסידית שחולל פה שליחו של הרבי מליובאוויטש".

הרב דוכמן, ימשיך גם אחר נישואיו, את שליחותו החב"דית, עם רעייתו הרבנית השליחה. מאז שהגיע למקום, כאמור לפני שמונה שנים, נהנית הקהילה היהודית ממוסדות מתפתחים, ובהם בתי כנסת פעילים, בתי מדרש, מוסדות חינוך, מסעדות כשרות, ועוד. לצד כל זה, מקיים הרב דוכמן פעילות ייעודית עם יהודים מכלל הגילאים, כל זאת בשיתוף פעולה ראוי לציון מצד הממשל האמירתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר