השופט דוד רוזן: אהוד אולמרט לא יוכל לצאת מהארץ

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, דחה את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שהורשע בפרשת הולילנד, לצאת מהארץ לצורך נסיעות עסקים (חדשות, משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השופט דוד רוזן (צילום: פלאש 90)

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, דחה את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שהורשע בפרשת הולילנד, לצאת מהארץ לנסיעות עסקים. השופט דוד רוזן דחה אף את בקשתו של מהנדס עיריית ירושלים לשעבר, אורי שטרית.

בכך קיבל השופט את טענת הפרקליטות, לפיה מהרגע שאדם מורשע, רק נסיבות חריגות כמו בעיות רפואיות יכולות להביא לאישור יציאה מהארץ. השופט רוזן כתב בהחלטתו כי מדובר באנשים שהורשעו ונידונו למאסר ממשוך בגין עבירות חמורות ולכן לא תתאפשר יציאתם.

לפני ימים אחדים, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ביקש באמצעות פרקליטיו לצאת מגבולות הארץ ולנסוע לקזחסטאן, וינה ופריז בנימוק שפרנסתו תלויה בכך.

עו"ד אלי זוהר, פרקליטו של אולמרט אומר כי עיקר פרנסתו של מרשו בשנים האחרונות הוא בייעוץ בחו"ל: "עסקיו של אולמרט הם בפיתוח וקידום יוזמות עסקיות במדינות שונות ובין היתר הוא מעורב בפרויקטים בחקלאות, איכות הסביבה וחינוך בקזחסטאן".

לפי זוהר: "אולמרט משמש כיו"ר ועדת ייעוץ של קרן השקעות קזחית, המשקיעה גם בחברות היי-טק ישראליות, ולדבריו הוא גייס עד היום עשרות מיליוני דולרים למטרה זו. לצורך כך ומטעמים עסקיים נוספים, מבקש אולמרט לאשר לו לצאת לקזחטסאן, וינה ופריז ב-13-6 ביוני"

פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר אמר כי אין כל חשש שמרשו יברח מהארץ בכדי לא להיכנס לכלא: " אין כל סכנה שאולמרט יברח מן הארץ, משום ששורשיו ומשפחתו נטועים עמוק בישראל. אולמרט מאובטח סביב השעון בידי חמישה מאבטחים של השב"כ, ולכן אין סכנה שיימלט. אולמרט מציע להפקיד ערבויות נוספות בסך 1.5 מיליון שקל להבטחת חזרתו לישראל".

המדינה התנגדה לבקשה. לדברי ראש צוות התביעה בתיק, עו"ד יוני תדמור, מעיקר הדין ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט כמו יתר הנאשמים בפרשת הולילנד היו אמורים להיכנס לכלא כבר בתום הדיון בעניינם אולם לפנים משורת הדין השופט פסק אחרת והם ייכנסו במועד אחר, ואם תאושר בקשתו של אולמרט הכלל בנושא יופר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר