עתירה: לחייב בית קפה במודיעין לחלל שבת

תנועת 'מודיעין חופשית' עתרה לבית המשפט בבקשה שיחייב את רשת בתי הקפה 'קפית' לפתוח את הסניף במודיעין בימי שבת: "במכרז נאמר במפורש שבית הקפה יפעל בשבת" (חדשות, משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בחודש מאי השנה פתחה רשת בתי הקפה 'קפית' סניף בעיר החילונית מודיעין, זאת לאחר שזכו במכרז אותו הוציאה החברה הכלכלית לפיתוח מודיעין. פתיחת הסניף, שלוותה בתנאי שיפעל בשבת, הייתה "בשורה" של ממש עבור תושבי העיר החילונים, אך עד מהרה התברר כי לא כך פני הדברים והמקום שומר שבת.

לאור זאת, תושבים חילונים בעיר, ובראשם תנועת 'מודיעין חופשית', החלו במאבק נגד הרשת שלטענתם מפרה את התנאים עליהם הסכימה בעת חתימת החוזה עם החברה הכלכלית. המאבק החריף השבוע כאשר העמותה הגישה עתירה לבית המשפט המחוזי בלוד כנגד הרשת.

עו"ד שמואל שנהר, המייצג את העותרים, טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי "במכרז נאמר במפורש שבית הקפה יפעל בשבת ולא רק זאת, נבחר זכיין על פי המכרז והזכיין הזה הוא קפה 'קפית' הפועל גם בירושלים, וכשנבחר הזכיין נחתם איתו חוזה ושם נקבע כי הוא יפעיל אותו בשבת. יש לזה חשיבות כי המקום נמצא במבנה שהעירייה בנתה על קרקע של העירייה. זה לא מקום פרטי".

"אנחנו דורשים שיקיימו את ההסכם. זה הכול. יש מכרז והוא ידע על כך מראש שהוא יצטרך לפתוח בשבת, אז שיעשה זאת. אם מדובר באנשים שמבחינה אידאולוגיית שלא יכולים להפעיל את המקום בשבת אז שלכתחילה לא היו ניגשים בשבת". הוסיף הפרקליט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר