אהוד אולמרט קיבל 1.2 מיליון שקל מחברו המיליארדר דניאל אברהמס

"הארץ" חושף כי "מכון השלום" בבעלותו של המיליארדר דניאל אברהמס, חברו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, העביר לחברת הייעוץ של אולמרט 1.2 מיליון שקל (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט (צילום ארכיון: יותם רונן / פלאש 90)

לא מספיק שהוא מסובך עד הצוואר בנושאים המשפטיים העומדים נגדו, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מוסיף להסתבך. אם לא בדין הפלילי אז לפחות מבחינה ציבורית. "הארץ" חושף כי חברת הייעוץ של אולמרט, "אהוד אולמרט שירותי ייעוץ בע"מ", קיבלה לחשבונה 1.25 מיליון דולר מ"מכון השלום" שהקים חברו המיליארדר האמריקאי דניאל (אברהמס) אברהם.

זו אינה הפעם הראשונה שהקשר הכספי בין השניים עולה לכותרות. הקשר בין אולמרט למיליארדר החל לפני 21 שנה בעת שאולמרט התמודד לראשות העיר ירושלים, אז חברו המדובר תרום קרוב ל-200 אלף שקל עבור קמפיין הבחירות של אולמרט.

11 שנה מאוחר יותר השניים שוב עלו לכותרות. ניחשתם נכון, גם הפעם בענייני כספים. היה זה כאשר החברה בבעלותו של המיליארדר אברהם רכשה את דירתו של אולמרט אך זה המשיך להתגורר בדירה ובשל כך מבקר המדינה פרסם דו"ח בנושא.

שנה מאוחר יותר הסתבכו השניים שוב והפעם היה זה בעת שאולמרט כיהן כשר אוצר. אז עלה חשד כי הוא היטה את אחד המכרזים לטובת כמה ממקורביו וביניהם מיודענו אברהם. פרקליט המדינה דאז, משה לדור, החליט לסגור את החקירה נגד השניים.

השנה נחשף כי ראש הממשלה לשעבר ניסה לכאורה לשבש מהלכי חקירה בעניינה של שולה זקן. אז העביר אברהם לכאורה 50 אלף דולר לצורכי הגנתה של זקן.

הקלטות השיחות בין שולה זקן לאהוד אולמרט (מתוך ynet)

הערב כאמור, השניים שוב עולים לכותרות, והפעם שוב בנושאים כספיים. על פי הדיווח ב"הארץ", החברה בבעלותו של אברהם העבירה לכאורה מיליוני שקלים לחברת הייעוץ של אולמרט. לפי הנתונים מדובר בסכום של 1.25 מיליון דולר כאשר 700 אלף דולר הועברו לפני שנתיים לחברה של אולמרט והכסף הנותר - 550 אלף דולר, הועבר בשנה שאחריה.

אלא שהבעיה לא מסתיימת כאן. אברהם העביר טפסים למס הכנסה האמריקאי המדווחים על אותם סכומים אולם לפי חוקי המס בארה"ב ראשי אברהם לקבל החזרי מס על הכספים שהוא תרם למרכז שלו. משמעות הדבר היא כי משלמי המיסים האמריקאים סבסדו את התשלום שהועבר אל חברתו של אולמרט.

אמיר דן, דוברו של אולמרט, מסר ל"הארץ" כי "מר אולמרט הוא אזרח ובעל חברת ייעוץ. את דיווחיו לגבי עסקי החברה הוא מוסר אך ורק לרשויות המוסמכות על פי דין. אין בדברים כדי לאשר או להכחיש דבר ממה שנכתב בשאלה". הפרטים על העברת הכספים פורסמו לראשונה באתר התחקירים האמריקאי ProPublica.

מהמרכז של אברהם נמסר כי "מר אולמרט נשכר על ידי המרכז כדי לקדם את משימתו לפתור את הסכסוך הערבי־ישראלי באמצעות הרצאות בפני קהלים משפיעים ומוסדות מכובדים ברחבי ארה"ב".

כזכור, רק השבוע העידה מזכירתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, כנגדו וחשפה תמלילים של שיחות שערכה איתו, בהן הוא נשמע מנסה לשכנע אותה שלא להעיד כנגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר