זקן נגד אולמרט

זקן בחקירה הנגדית: "שיקרתי, אבל לא כל הזמן"

במהלך חקירה נגדית קשוחה, פרקליט אולמרט, עו"ד אייל רוזובסקי, גרם לשולה זקן להודות במקרים בהם היא לכאורה שיקרה: "השקרים שלי היו לבקשת אולמרט" (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

אל הרגע הזה העדיפה שולה זקן שלא להגיע, החקירה הנגדית של פרקליטי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. אולם הוא הגיע ומתרחש הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. שלב החקירה הנגדית נגדה, בתיק טלנסקי, החל לאחר שתחילת השבוע השופטים האזינו קשב רב להקלטות שהעבירה זקן לפרקליטות.

במהלך השעות בהן תתקיים שלב החקירה הנגדית ינסו פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט להפליל את זקן, אולם על פי הערכות המשפטיות המהלך יהיה קשה עבורם וזאת לאור ההקלטות בהן ניתן ללמוד על הדרך המושחתת לכאורה של מנהיג המדינה לשעבר.

עו"ד אייל רוזובסקי, אחד מפרקליטיו של אהוד אולמרט, גרם לאסירה שולה זקן להודות בכמה מקרים בהם היא לכאורה שיקרה. כך נמשל היא הודתה בשקריה: "נכון, שיקרתי, אתה רוצה לבייש אנשים פה?". ההודאה הייתה לגבי כמה פרשות לרבות הולילנד.

"אמרת בחקירה הראשית שלך - 'כל הזמן שיקרתי בשבילו'", קבע הפרקליט. "לא כל הזמן, אבל שיקרתי", השיבה זקן. תשובה זו הרגיזה את הפרקליט ומשום כך הוא שב והקשה על זקן, " "אמרת שהיית מוכנה לשקר ושהוא קנה את שקרייך?". לשאלה זו השיבה זקן, "שיקרתי כי ידעתי שאני משקרת. השקרים שלי היו לבקשתו".

רוזובסקי ניסה שוב לערער ולקעקע את אמינותה: "שיקרת בשביל תמורה כספית או רק כי ביקש? היית משקרת גם אם לא העביר כסף?". זקן השיבה בתגובה: "אני אישה פשוטה, אני יודעת מה היה בזמן אמת אני הייתי משקרת בשבילו, אף פעם לא אמרתי לו לא על שום דבר".

אחרי כמה דקות ניסה הוא לשאול אותה שאלה שבתשובה הוא ציפה כי תוכיח שהיא עושה הכול כדי להפליל את מר אולמרט בשל "השנאה שלה כלפיו": "יש לך קריירה ארוכה עם אולמרט, הוא היה עבור כמו אבא, מפעל חיים, היית מוכנה לשקר בשבילו. ראינו בישיבה הקודמת שנאה עצומה שלך אליו. זה נכון, את שונאת אותו?".

זקן השיבה "אין בי שוב שנאה אליו, יש בי צער גדול. אין לי שום עניין שיילך לכלא. בינתיים אני יושבת בכלא, אני זו שמשלמת את המחירים על טעויות שהודיתי בהן. שיקום מי שרואה בעיניי ניצוץ של שנאה, אני מאוכזבת, כואבת, אבל שונאת? אל תגיד לי את זה".

החקירה הינה במסגרת ההליך החריג אותו ביקשה הפרקליטות והוא שמיעת ראיות חדשות נגד ראש הממשלה לשעבר בתיק מעטפות הכסף מאיש העסקים הדתי טלנסקי, יערוך עו"ד אייל רוזובסקי, פרקליטו של אולמרט.

בתיק המדובר אולמרט זוכה בשנת 2012 על ידי כל השופטים שדנו בתיק וזאת מחמת הספק לאחר שהפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום בשימוש אישי בחלק ממאות אלפי הדולרים שהופקדו בכספת של מקורבו, עו"ד אורי מסר, אולם כאמור השופטים זיכו אותו בכך.

העדות שניתנה בתחילת השבוע הייתה לאחר שבית המשפט העליון החזיר את תיק הזיכוי בפרשה זו לבחינה מחודשת לנוכח שינוי הכיוון של זקן. זקן שבחרה לשתוק בסיבוב הראשון חתמה על הסדר טיעון עם הפרקליטות, במסגרתו מילטה עצמה משנות מאסר ארוכות שציפו לה בתיק הולילנד.

בתמורה היא אמורה לספק בתקופה הקרובה את הראיות שיובילו להרשעת אולמרט בפרשת טלנסקי - מעטפות הכסף. זקן מספקת עדות שבאמצעותה הוגשו "יומני שולה" (מסמכים אלקטרוניים שבה תיעדה שולה מעבר כספים), ובנוסף הקלטות משתי שיחות שמוכיחות לכאורה את טענת הפרקליטות ששתיקתה נועדה להגן ולחלץ את אולמרט בתמורה לסיוע כספי ולמימון הגנתה של זקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר