מומחה מחשבים: הקלטות זקן בושלו ונערכו

יואב זילברשטיין, מומחה מחשבים שהגיש לביהמ"ש חוות דעת מטעם ההגנה במשפטו של אהוד אולמרט, טוען כי חלק מההקלטות שסיפקה שולה זקן נערכו או נמחקו (משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אהוד אולמרט (צילום: Ami Shooman - פלאש 90)

קיים חשש כבד שהקלטת השיחה בין אהוד אולמרט לשולה זקן ב-29.10.12 עברה עיבוד מחוץ למכשיר האייפון בו הקליטה זקן. כך טוען היום (שני) יואב זילברשטיין, מומחה מחשבים שהגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים חוות דעת מטעם צוות ההגנה של אולמרט.

לדבריו, הוא בדק את האייפון ואת הדיסק-און-קי עליהן הקליטה זקן את השיחות עם אולמרט, ומצא כי חלק מהשיחות נמחקו או שייתכן ונערכו.

המדינה טוענת כי הקלטות אלו מסבירות מדוע זקן לא העידה במשפט המקורי ומדוע כתוצאה מכך לא ניתן היה להגיש כראיה את היומנים בהם תיעדה את התנועות בקופתו הסודית של אולמרט.

כזכור, לדברי המדינה, ההקלטות מלמדות שאולמרט לחץ על זקן שלא להעיד, וכן מאשרות את את העובדה כי זקן קיבלה 30 אלף דולר מתוך הקופה לשימוש פרטי, זאת בניגוד לטענה בזיכוי אולמרט כי היה מדובר בכספים פוליטיים.

כאמור, כעת טוען זילברשטיין כי קיים חשש כבד שההקלטות נערכו. לדבריו, בדיקתו מלמדת ש-54 שיחות שהוקלטו באייפון נמחקו לפני שזקן מסרה אותו למשטרה. בנוסף, המכשיר נפרץ לפחות פעמיים, דבר שפגע ביכולת לשחזר את השיחות שנמחקו.

עוד טוען זילברשטיין כי המשטרה העתיקה בצורה חלקית בלבד את מכשיר האייפון ולא דאגה לשמור על הראיה המקורית, עובדה זו פגעה ביכולת לשחזר את תוכנו.

זילברשטיין מוסיף כי אין ספק שהמשטרה ביצעה שינויים רבים בדיסק-און-קי מהרגע בו הגיע לידיה ועד שנמסר לו לבדיקה. לדבריו, השינויים נבעו מחיבורו של ההתקן לסביבה שאינה מוגנת, וכתוצאה מכך השתנה תוכנו. עוד הוא קובע, כי 16 שיחות שהוקלטו על מכשיר זה נמחקו, וכי ניתן לשחזר רק שתיים מתוכן.

כאשר נשאלה זקן בידי סניגורו של אולמרט, עו"ד איל רוזובסקי, על מחיקות אלו, היא השיבה שלא ביצעה אותן ואין לה מושג מי עשה זאת. לדבריה, ייתכן שבנה נדב או אחיינה, שהעתיקו את השיחות למחשב לצורך העברתן לעורכי דינה, החליטו למחוק שיחות אישיות כדי להגן על פרטיותה.

למרות טענותיו של זילברשטיין, מומחית מז"פ, שרונה כהן, שבדקה אף היא את שני המכשירים ואת ההקלטות, הגיעה למסקנה שהשיחות אותנטיות ושלא נעשו בהן עריכה כלשהי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר