המשטרה: "שוקלים לא להחזיר את גופות המרצחים שביצעו הטבח"

היועץ המשפטי של משטרת ישראל, עו"ד שאול גורדון, הודיע הערב לפרקליטם של משפחות המרצחים שביצעו את הטבח בבית הכנסת בירושלים כי ייתכן וגופות המרצחים לא יוחזרו להם (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המרצחים, עודאי ורסאן אבו ג'מאל (צילום: ללא קרדיט)

שבוע לאחר הטבח הנורא בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, גופותיהם של שני המרצחים, ראסן ועודאי אבו ג'אמל, עדיין לא הועברו לבני משפחתם לקבורה.

הערב (שלישי) הודיע היועץ המשפטי של משטרת ישראל, עו"ד שאול גורדון, לפרקליטי משפחות המרצחים כי המדינה שוקלת להשאיר את הגופות ברשותה ואף לקבור אותן, זאת בכדי להרתיע מבצעי פיגועים בעתיד ולמנוע אפשרות ששני המחבלים ישמשו מודל לחיקוי.

"זה זמן נתונה ירושלים תחת מתקפת טרור אכזרית" כתב היועץ המשפטי של המשטרה, "פיגועים אלה, אשר המשותף להם הוא החלטה מקומית של מפגע בודד או שניים ללא הכוונה חיצונית, כבר גבו חייהם של אזרחים רבים חפים מפשע".

לדבריו, "אין זה סוד כי פיגועים אלה מהווים מודל לחיקוי וכך לדאבוננו פיגוע רודף פיגוע מצית את הדימיון, מלהיט את הרוחות ומעודד את הרצח הבא. במציאות חריגה זו, ועל מנת לעשות ככל הניתן כדי לבלום גל זה ולפגוע במוטיבציה של מפגעים פוטנציאליים, נקטו גורמי הביטחון שורה של צעדים חמורים כקשים.

"כך, לאחר שנים ארוכות שבהן נמנעו הרשויות מלפעול להריסת בתי המחבלים, הוחלט לשוב ולעשות שימוש באמצעי זה במקרים המתאימים. בדומה נשקל שימוש באמצים חוקיים נוספים גם אם לא שגרתיים".

על פי גורדון, במכתב שפורסם ב"הארץ", "בין יתר הצעדים שעליהם המליצו גורמי הביטחון, הנבחנים בימים אלה, עומדת על הפרק האפשרות שלא למסור את גופות המחבלים לידי משפחותיהם מיד לאחר תום חקירת הפיגוע, מתוך הבנה כי מסירת הגופה שלאחריה באים קיום מסע הלוויה, קבורת הגופה, הקמת מצבה וכיו"ב עלולים להאדיר את שמו של המחבל ולהפכו למודל חיקוי בעיני אחרים".

גורדון מוסיף כי "גורמי הביטחון סבורים, בהתבסס על חוות דעת מקצועיות, כי ההחלטה שלא למסור את גופות המחבלים לידי משפחותיהם מיד לאחר הפיגוע וחרף זאת קבורתם ולו באופן זמני בקבר ארעי, עשויה להיות גורם מרתיע אשר יהיה בו כדי להפחית את המוטיבציה לביצוע פיגועים מסוג זה".

כזכור, המשטרה לא אפשרה למשפחותיהם של המחבלים שביצעו את סדרת הפיגועים האחרונים לערוך הלוויה בסדר גודל מלא, אלא רק בהשתתפות מספר מצומצם של קרובים, זאת מחשש להלהטת הרוחות בקרב ערביי ישראל.

בנוסף, המשטרה הקפידה להעביר את גופות המרצחים בשעות המאוחרות של הלילה בכדי שמספר המשתתפים בהלוויות יהיה קטן ככל הניתן.

במידה וההחלטה שלא להשיב את הגופות לחלוטין תישאר על כנה, מדובר בעליית מדרגה מבחינת המדינה וכוחות הביטחון בכל הנוגע למלחמה הפסיכולוגית כנגד מרצחים פוטנציאלים שפועלים ללא ארגון טרור שעומד אחריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר