הלינץ' בגולן • תיעוד קשה

כתבי אישום נגד גבר ואישה דרוזים: הכו למוות פצועים סורים

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד גבר ואישה דרוזים, שהשתתפו בלינץ' בפצועים הסורים ברמת הגולן. ע"פ האישום הם הכו באמצעות קרשים וסלעים את הפצועים בכדי להמיתם • תיעוד מהלינץ' (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הלינץ' בגולן. קשה לצפייה (צילום: מתוך ynet)

פרקליטות מחוז צפון הגישה לבית משפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד אמל אבו סאלח (22) ובשירה מחמד (48), תושבי מג'דל שמס, בגין תקיפה ורצח פצוע סורי בלינץ' שבוצע לפני חודש וחצי בנווה אטי"ב. מחמד נעצרה ב-7 ביולי, ואבו סאלח נעצר ב-23 ביולי.

מהראיות שאספו חוקרי ימ״ר צפון עולה, כי בעקבות דיווחים שהגיעו למשטרה ביום 22.6.15, סמוך לשעה 21:30 , הותקף אמבולנס צה"לי אשר העביר שני פצועים סוריים שבכניסתם לישראל מצבם הוגדר קל, מגבול סוריה לתוך מדינת ישראל לצורך קבלת טיפול רפואי בבית החולים.

אזרחים דרוזים מרמת הגולן ארבו לאמבולנס הצה"לי בכיכר סולטאן אל בעשה בכפר מג'דל שמס, חסמו את האמבולנס וניסו למנוע את המשך נסיעתו. אך האמבולנס הצליח לפרוץ את ההמון למרות שנזרקו חפצים לעברו ונשברו שמשות הרכב.

הנאשם בבית המשפט היום (צילום: חסן שעלאן - ynet)

האמבולנס הגיע אל חניון מלון רימונים בנווה אטיב, במקום החלו להאסף עשרות רבות של אזרחים דרוזים, כשחלקם רעולי פנים ונושאים עימם שרשרות ברזל, אבנים ומקלות.

ההמון הוציא את אחד הפצועים הסוריים דרך שמשת האמבולנס השבורה ולאחריו שלף את הפצוע הנוסף וכילה בהם את זעמו.

כשניסו החיילים למנוע זאת מההמון הזועם, הותקפו גם החיילים ונפצעו.

הכח הצבאי במקום נאלץ לירות באויר ואף השתמש ברימון הלם במטרה להרתיע את ההמון, אך ההרתעה היתה למשך מספר שניות וההמון חזר לאמבולנס לבצע את זממו .

ההמון המשולהב הכה את שני הפצועים שהיו מוטלים על הקרקע באמצעות קרשים, מקלות, אבנים ושרשראות ברזל , תוך שבועטים בהם בכל חלקי גופם.

בשלב זה הצטייד אחד הנאשמים בקרש תוך שהוא חובט בעוצמה מספר פעמים בפלג גופו העליון של הפצוע בכוונה להמיתו ואף נטל סלע והטיחו בפצוע.

במקביל התקרבה הנאשמת הנוספת והטיחה בפצוע מספר פעמים בעוצמה סלע בפלג גופו העליון בכוונה להמיתו.

כשההמון סבר כי הצליחו להרוג את הפצועים הסוריים, עזבו אותם, כשהבינו כי הם עודם בחיים חזרו במטרה להשלים את המשימה ולהורגם. בשלב זה הכוח הצבאי מילט את הפצועים כששניהם מוגדרים במצב קשה עד אנוש.

בחקירה מאומצת של חוקרי היחידה המרכזית של מחוז צפון נעצרו 30 חשודים בחשד למעורבות באירועים וכנגד שניים מהם הוגש זה עתה כתב האישום בגין גרימת מותו בכוונת תחילה של הפצוע הסורי.

מפקד היחידה המרכזית במחוז צפון נצ"מ משה כהן מסר בהתייחסו לארוע כי "מדובר בתיק חקירה מורכב ביותר, בו נחקרו מאות מעורבים ובוצעו עשרות תרגילי חקירה שנמשכה 50 ימים".

לדבריו,"באירוע זה הופעלה אלימות קשה מצד ההמון הזועם, המאמץ היה לאתר את המבצעים העיקריים שגרמו למותו של הפצוע במטרה להביאם לדין".

עורך הדין מוחמד מלחם, המייצג את הנאשמת, מסר: "למרשתי אין קשר לרצח. אנו נלמד את חומר החקירה ונוכיח שהיא לא מעורבת".

במשטרה מציינים כי פועלים כעת לגבש תשתית ראייתית נגד חשודים נוספים בפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר