שבת "חיי שרה"

חייל נעצר בחשד לתקיפת הקצינה בחברון; מעצרו הוארך

המשטרה עצרה חייל, תושב מודיעין עילית, בחשד כי במהלך שבת 'חיי שרה' בחברון, תקף קצינה במג"ב; ביהמ"ש האריך את מעצרו עד יום רביעי (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד העצורים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

המשטרה עצרה חייל, תושב מודיעין עילית, בחשד כי במהלך השבת האחרונה, שבת 'חיי שרה' בחברון, תקף קצינה במג"ב, משך בשערה, תקף אותה באגרופים ודחף לה אצבע בעין.

היום (שני) הובא החייל לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים, אך בית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים.

נציג המשטרה אמר בדין כי "מדובר בבקשה ראשונה להארכת מעצרו של המשיב. מדובר באירוע חמור שהתרחש בשבת חיי-שרה, החייל ביחד עם חבריו, הגיע רובה של השירות שלו לאזור עונתיאל שבחברון, בדרך לשם המשיב עם חבריו רצו להגיע לבית של פלסטיני על-מנת לעורר מהומות ובדרך עצרה אותו קצינת מג"ב. לאחר שהוא סירב לעזוב את המקום הוא משך את שערה, תקף אותה באגרופים ודחף אצבע לעיניה. משטרת ישראל-תחנת חברון רואה בחומרה התנהגות כזו שותקף קצינת מג"ב וחיילים בצבא ההגנה לישראל".

פרקליטו של החייל, עו"ד דניאל שימשילשווילי, אמר בדיון כי "אני מתקשה להבין למה באירוע כזה שאפשר להביא את ראיית הזהב, אפשר להביא תיעוד כי חברי אמר שהכל מתועד. תיעוד של המקרה, להציג לביהמ"ש, אנו כבר ביום שני, האירוע לא קרה לפני כמה שעות. כמה זמן לוקח לשלוח רכב מתחנת עציון, לשלוח חוקר זירה שמקבל על זה משכורת, על אירוע אדם עצור שהחירות שלו נשללת, ולהביא מצלמות? או שהגרסה שלו משקרת או אמת. אני לא אומר שהגרסה של הקצינה משקרת, באירוע כאוטי, ראינו את הסרטונים בתקשורת, היה כאוס גדול, לא מן הנמנע שהגרסה שלו שחיילי מג"ב עצרו את הצועדים, הוא אומר שהוא לא פגע בשוטרת אבל אולי בנפילה. הוא לא מרחיק את עצמו לגמרי הוא נותן גרסה אותנטית, אדם שעשה משהו לא היה מדבר ככה".

הוא ציין כי "מדובר באדם ללא עבר פלילי, חייל, אם הוא צעד שם זו זכותו הדמוקרטית, אם הוא אמר אמירות זו גם זכותו, לא מיוחסת לו עבירת הסתה, אין עבירות נוספות. כל התפאורה שחברי אומר כאן זה משחיר את המשיב. כן הוא חייל צה"ל וגאה. יש פורעים מהצד השני שרוצים לפגוע ביהודים. יכול להיות שאותה קצינה נפצעה בהמולה, אולי בנפילה שלו אני לא יודע, אבל מה שאני יודע, שאם באים לשלול חירות של חייל שמסר גרסה יומיים פלוס לאחר המקרה היו צריכים להגיע לכאן עם מצלמות. חברי אמר שיש תיעוד וכל המקום מצולם".

העו"ד ציין כי החייל נכח באירוע שהיו שם עוד למעלה מ-50 אנשים. "המשטרה מסיבותיה שלה בחרה לעצור אותו ככל הנראה בגלל זיהוי. עילת השיבוש לא קיימת כי חברי אמר שיש סרטונים. לא בוצעו מעצרים נוספים. המשטרה ננעלה על האירוע הזה ויש לה תזה שבסופו של יום לדעתי יקרוס, הגרסה של החייל היא שהוא לא תקף, ובטח שלא מבחירה. נשאלת השאלה עכשיו מה מצדיק את המשך מעצרו ולו ליום אחד, שמדובר באדם נעדר עבר פלילי, שככל שבסופו של יום תתגבש תשתית ראייתית נגדו הוא ייתן את הדין בהליך העיקרי".

החייל עצמו אמר בדיון כי "אומרים שגם ניסיתי לברוח. ביום ראשון המג"ד התקשר אלי לבוא ליחידה, הגעתי, אני לא מנסה לברוח, היו שם שוטרים מחברון ולקחו אותי. אני לא מנסה להתחמק. היא אמר לי שהיא קיבלה מכה חזקה בפנים, יכול להיות שזה קרה תוך כדי הבלגן".

השופט עמיר שקד אמר בהחלטתו כי "המשיב נעצר ביום 20.11.2022 בשעה 20:05 בערב בחשד להפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות ותקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו. המשיב מודה במיוחס לו אך לא בנסיבות שכן לשיטתו יכול ובמהלך האירוע עת נפל נפצעה מכך, לוחמת מג"ב אך לא בכוונת מתכוון. המשיב חייל סדיר ללא עבר פלילי".

הוא ציין כי "המסמכים ותוצרי החקירה אשר הוצגו בפני במהלך הדיון מקימים חשד סביר לביצוע העבירה". עוד כתב כי "במקרה דנן ובנסיבות המקרה שלפנינו, לאור פעולות החקירה שיש בכוונת המשטרה לבצע וכן לאור מסוכנות, אשר נשקפת מהמשיב כפי שצוין זאת לעיל - לא ניתן להורות בעת הזו, על שחרורו לחלופת מעצר למרות שנשקלה בפרט לאור החשד הסביר שהינו ברף הנדרש בעת הזו ועילות המעצר המפורטות וזאת חרף עברו הפלילי הנקי ובהיותו חייל בשירות סדיר".

בשל כך, כאמור, מעצרו הוארך עד יום רביעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר