התנועה נגד הבית היהודי: "בית לגברים יהודים בלבד"

הווטו של 'הבית היהודי' על 'חוק שטרן' להרחבת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים ממשיכה להסעיר את הקואליציה. בתנועה מאשימים את הבית היהודי שהם מפלגה לגברים בלבד (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנות הראשית (צילום: פלאש 90)

התנועה נגד הבית היהודי: בשל המאבק האם לתמוך בחוק שטרן המגדיל את הגוף הבוחר בחמישים נשים, והתנגדותם של אנשי 'הבית היהודי' לחוק, תוקפים היום (חמישי) במפלגת 'התנועה' את 'הבית היהודי'.

בהודעה שהוציא 'התנועה' נכתב כי "הבית היהודי הכשיל חוק חשוב וערכי וכעת מנסה להפיל את האשמה על אחרים. אבל זה לא יצליח".

את האחריות מטילים במפלגה על 'הבית היהודי' שלטענתם נשלטת על ידי רבנים מדירי נשים. "אחריות על כך שמהלך היסטורי לשילוב נשים לראשונה בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים ייבלם, מוטלת אך ורק על כתפי המפלגה שטענה לפוליטיקה אחרת וערכית אבל מרגע לרגע מתבררת יותר ויותר כמפלגה דתית קיצונית שנשלטת בידי רבנים מדירי נשים", אומרים בתנועה.

את ההודעה הם מסיימים בעקיצה למפלגה הדתית וכותבים כי "הבית היהודי הוא בית לגברים יהודים בלבד".

יצוין כי במהלך הלילה התקיים משא-ומתן בין המפלגות כדי להביא לקידום החוק אך להסכמות הם לא הצליחו להגיע והבית היהודי סירבו להסיר את הווטו שהטילו על החוק המדובר.

ח"כ אלעזר שטרן שכעס על אי הסרת הווטו, תקף את הבית היהודי ואמר: "הרבנים הקיצוניים השולטים בבית היהודי הם אסון לזהותה היהודית של ישראל".

שטרן הוסיף ואמר כי "הבית היהודי הביא להפלת 'חוק שטרן' משיקולים פוליטיים צרים ובכך, לא רק שתרמו להדרת נשים אלא גם חיבלו אנושות בסיכויים לבחירתו של רב ראשי מקרב הציונות הדתית".

במפלגת 'הבית היהודי' השיבו לשטרן בהתקפה משלהם ואמרו כי "הבית היהודי בעד הרחבת ושילוב הנשים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים".

כהסבר מדוע אינם תומכים בחוק כתבו: "אבל אנחנו נגד הניסיון להפוך את הרבנות לסניף של מרכז הליכוד. מוטב שח"כ אלעזר שטרן יחדול מהספינים המוזרים ופשוט יביא להעברת החוק כפי שסוכם איתו".

כזכור, בבית היהודי מאשימים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הפר את הסיכום עימם ומתכוון למנות בעצמו את חברי הגוף הבוחר החדשים, כדי להביא בחירת הרב דודי לאו לרב הראשי, בעוד הם מתעקשים שהם ימנו את חברי הגוף הבוחר, ועד שלא יקבלו את מבוקשם, אינם מתכוונים להסיר את הווטו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר