כנסת ישראל לאובמה: שחרר את יונתן פולארד

בדיון מיוחד שנערך בכנסת, הביעו חברי כנסת רבים את תמיכתם בשחרורו של המרגל היהודי יונתן פולארד. יו"ר האופוזיציה: "פולארד שילם מחיר יקר יותר מכל מרגל אחר" (פוליטי, כנסת)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנה לשחרור פולארד (צילום: פלאש 90)

מליאת הכנסת קיימה הערב (רביעי) דיון מיוחד לרגל שנתו ה-29 של המרגל היהודי יהונתן פולארד מאחורי סורג ובריח בכלא האמריקאי, דיון אותו יזמו ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) וחיליק בר (העבודה).

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, פתח את הדיון המיוחד ואמר: "הייתה לי הזכות לבקר אותו בכלאו כשר הראשון שמבקר אותו בכלא. יצאתי גם למשלחת פרלמנטרית למענו עם ח"כ דאז דני נווה וגנדי ז"ל. נחמה ניתן אולי למצוא במה שנשמע מבכירים אמריקאים בשנתיים האחרונות, ארגונים יהודיים מתייצבים בגלוי וקוראים לשחרורו. כולי תקווה שהמאמצים יישאו פרי. 28 שנים בכלא זה קצת יותר מידי".

ח"כ חיליק בר שיזם את הדיון אמר: "העם האמריקאי והנשיא חייבים להבין, זה נושא כאוב וטראגי למדינה לממשלה ולעם ישראל זה פצע ענק בליבה של האומה. יש פה קונצנזוס. נעשה לו עוול ענק וצריך לשחררו. כולם מבינים שפולארד שילם את חובו באופן לא פרופורציונאלי גם לדעת בכירים בארה"ב. לא לחינם הקריאות בממשל האמריקאי לשחרורו תופסות תאוצה. מדוחות רשמיים עולה שפולארד עסק באיומים על מדינת ישראל ולא במידע נגד ארה"ב הוא עשה זאת בעד מדינת ישראל ולא נגד העם אמריקאי. חייבים לשחרר אותו".

נתניהו אחרי פגישה עם רעיית פולארד, השבוע (צילום: אבי פרץ - ynet)

ח"כ בר ביקש "בשם כולנו להעביר מסר ברור לנשיא האמריקאי: שחרורו לא יפגע בעתיד נגדכם. בישראל משחררים מחבלים וטרוריסטיים רק בשביל מו"מ ואני מבין ומקבל את זה, למרות שזה קשה לנו. אנו מבקשים שהממשל יגלה הזדהות, תעשו מה שאנחנו עושים פה רק בשביל מו"מ. חובתנו כח"כים להשמיע את קולנו. הוא ישב שנים רבות מידי הוא שילם מחיר כבד מידי. תן לו לסיים את חייו בכבוד כבן העם היהודי בארצו".

ח"כ איילת שקד אמרה במהלך הדיון: "שחרורו של פולארד הוא הנושא היחידי שמצליח לאחד את כל סיעות הבית למעט שרי המשפטים והחוץ והסיעות הערביות. אני קוראת לחברי הסיעות הערביות להצטרף לחתימה על מכתב לאובמה למען שחרורו. מדינת ישראל משחררת רוצחים בסיטונות כמעט בשביל שום דבר ראוי שאובמה ישחרר אותו".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג עלה גם הוא לדבר על דוכן הנואמים ואמר: "כשפרצה הפרשה, זו הייתה קריאה דרמטית לשירותי הביטחון של מדינת ישראל. נעשתה פעולה שהיו קשורים בה גופים שונים שפגעה בממסד המודיעין האמריקאי והישראלי. צריך לזכור שמדינת ישראל התחייבה לחשוף את כל המידע בפני האמריקאים. ועדת חוץ וביטחון דאז פעלה כוועדת חקירה סודית שחקרה את הפרשה, ישראל התנצלה והופקו לקחים".

"אובמה אמר שהוא לא אוהב את זה אבל למען בטחון המדינה עושים מעשים שונים. פולארד שילם מחיר יקר יותר מכל מרגל אחר שפעל נגד האמריקאים, אף שהוא לא פגע בביטחון ארה"ב. הוא עבר על החוק אבל לא פגע בביטחון המדינה. בביקורי בארה"ב העליתי את נושא פולארד מול הנשיא מזכיר המדינה והיועצת לביטחון לאומי. כולנו מגובשים בקריאה לשחרורו".

יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין (הליכוד-ביתנו) אמר כי: "29 שנה זה מספר בלתי נתפס. הייתי אז נער בבי"ס. אנחנו מבקשים לא רק לשחררו ולשים סוף לפרשה גם לא צדק שלא יכול להיעשות אלא אולי בדל של מידת הרחמים מול אוקיאנוס ענק של צביעות. אדם שעשה מעשה, איש זקן חולה שמשלם מחיר נורא של אינטרסים משחקי כבוד וכוח. טוב מאוחר מלעולם לא. שחררו את פולארד עכשיו".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) נאם גם הוא וקרא לשחרורו של המרגל היהודי: "בזמנו פורסם כמה האיש הזה תרם למדינת ישראל. חז"ל אומרים "נאה דורש, נאה מקיים". אם האמריקאים לוחצים עלינו לשחרר רוצחים, ראוי שהם ישחררו את פולארד. ראש הממשלה צריך לומר לארה"ב- לא נוכל לשחרר רוצחים שפלים עם דם על הידיים אם פולארד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר