המלחמה החדשה בין ציפי לבני ליאיר לפיד?

שרת המשפטים ציפי לבני, תקפה את חברי "יש עתיד" על רקע הזיגזג שביצעו בועדת הכספים בנוגע להעברת המיליונים לחטיבה להתיישבות: "מספיק עם הדילים החשוכים" (פוליטי, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
לבני ולפיד סביב שולחן הממשלה (צילום: פלאש 90)

"מספיק עם המשחקים הפוליטיים והדילים החשוכים!", כך נפתח הסטטוס הזועם של שרת המשפטים ציפי לבני (התנועה) בנוגע לזיגזג של חברי הכנסת של "יש עתיד" בכל הקשור להחלטת ועדת הכספים מהיום (ראשון) להעברת 177 מיליון שקל לחטיבה להתיישבות.

לדברי השרה, "לציבור בישראל יש זכות בסיסית ודמוקרטית לדעת מה החטיבה להתיישבות עושה בכסף שלו - שלנו. זו האחריות שלנו כלפי אזרחי ישראל".

כאמור, דבריה של לבני מגיעים על רקע הזיגזג של חברי "יש עתיד" בנוגע לאישור העברת הכספים לחטיבה להתיישבות.

כזכור, אחרי שהתגאו בשבוע שעבר בעצירת העברה של 177 מיליון שקלים לחטיבה להתיישבות, אישרו הבוקר חברי הכנסת של "יש עתיד" את העברת הכסף במלואו.

בשבוע שעבר מנעו חברי הכנסת של "יש עתיד" החברים בוועדת הכספים, את ההעברה של המיליונים והתגאו בסיבה שהביאה אותם לזה: כל עוד לא יתקיים דיון בעניין חוסר השקיפות של החטיבה להתיישבות חברי "יש עתיד" לא יצביעו בעד העברות כסף לסעיפים שאינם יודעים מה הם.

לא חלף שבוע מאז הדיון בו נאמרו הדברים, והנה הבוקר התקיימה הצבעה על אותו הסעיף בדיוק, במהלכה הצביעו כל הח"כים מסיעת "יש עתיד" החברים בוועדת הכספים בעד העברת הכסף. בכך, אושרה ההעברה.

עם ההצבעה סערו הרוחות בוועדה: "תתביישו לכם איך עובר כסף בוועדה הזו", צעקה ח"כ סתיו שפיר (עבודה). "לא מאפשרים לשאול פה שאלות, לא מסכימים לקיים דיון מעמיק, פשוט תתביישו. כולם פה שוברים את המילה שלהם. יש עתיד רצתם לבחירות עם השאלה - איפה הכסף, הנה הכסף", אמרה. ואילו חברי הוועדה משה גפני, עיסאווי פריג׳ ואברהם ליצמן צעקו "איפה הכסף", "איזה בושה", ו"ככה נראית הפוליטיקה החדשה".

חבר הקואליציה היחיד שהצביע נגד העברת הכספים הוא ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) שאמר: "אנחנו לא בובות של אף אחד. הדיון הוא על סכום כל כך גדול ורמת הפירוט והדיון היא כל כך נמוכה. לבקש ממני להצביע כמעט אוטומטי זה לא הוגן. יש גבולות לכל אחד".

כאמור, שרת המשפטים רתחה מזעם על הזיגזג של "יש עתיד", והודיעה, "אני מתכוונת להמשיך ולהילחם עד שעקרון השקיפות וחופש המידע יחולו על כל רשות שלטונית וזרועותיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר