הסוף לשחרור מחבלים?

תמיכה מימין ומשמאל בחוק שימנע מתן חנינה לרוצחים

הצעת חוק חדשה שנועדה למנוע שחרור רוצחים במסגרת הסכמים מדיניים, זוכה לתמיכת חברי כנסת מימין ומשמאל ותידון היום בוועדת השרים לענייני חקיקה. השרה לבני הודיעה שתתנגד להצעה, השר נפתלי בנט יתמוך: "הגיע הזמן לשים לזה סוף, מחבלים רוצחים לעולם לא יראו אור יום" (חדשות בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שחרור מחבלים (צילום: פלאש 90)

הצעת חוק חדשה שנועדה למנוע שחרור מחבלים רוצחים במסגרת הסכמים מדיניים, זוכה לתמיכה של חברי כנסת מימין ומשמאל ותידון היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק, אותה יזמו ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) וח"כ דוד צור (התנועה) יוזמת מתן אפשרות לבית המשפט לאסור על נשיא המדינה להעניק חנינה לרוצחים שנשלחו לעונשי מאסר. ח"כים מהבית היהודי, התנועה, הליכוד, ישראל ביתנו וקדימה, צירפו את חתימתם להצעת החוק.

למרות שעיקר ההצעה היא כדי למנוע שחרור מחבלים בעת משא ומתן מדיני, יוזמי הצעת החוק מבהירים כי החוק נועד למנוע שחרור רוצחים גם שלא על רקע מדיני.

"ההצעה מתייחסת למקרי רצח קשים: רציחות על רקע לאומני, פעילויות טרור או כל רצח יוצא דופן", אומרת ח"כ איילת שקד, "תופסק התרת דמם של אזרחי ישראל לאלתר".

"רק בשבוע האחרון געשה המדינה מסיפורה של שלי דדון אשר נחטפה, עברה התעללות קשה ונרצחה בדרכה לראיון עבודה. רוצחים אשר מבצעים רציחות חמורות במיוחד, רוצחי ילדים, מחבלים וכדומה - אסור שישתחררו טרם זמנם, עליהם להירקב בכלא. איזה כוח הרתעה יש למדינת ישראל כיום מול פושעים חסרי לב, אם ברור שישוחררו בעסקה מדינית עתידית כזו או אחרת?, הוסיפה שקד.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי שחרור מחבלים לפני הזמן, "מהווה כשל מוסרי שיש בו משום זילות בחומרת מעשיהם של המחבלים ובסמכותה של מערכת המשפט בישראל. על כן קובעת ההצעה כי במידה ומתקיימים טעמים מיוחדים רשאי בית המשפט לקבוע ביחס למי שהורשע ברצח ממניעים לאומניים עונש מלא של מאסר עולם ללא אפשרות להקלה בעונשו או קבלת חנינה מאת נשיא המדינה".

שרת המשפטים ציפי לבני הודיעה כי תתנגד לחוק. לדבריה, החוק יצמצם את מרחב התמרון בעת משא ומתן מדיני. 20 בני משפחות שכולות פנו ללבני בבקשה שתתמוך בהצעת החוק.

מנגד, חבר מפלגתה החתום על הצעת החוק, דוד צור, טוען כי האו סבור שנושא שחרור רוצחים כתנאי לניהול משא ומתן אינו מסורי ואינו מועיל.

השר נפתלי בנט, תומך בהצעת החוק ואומר כי "כבר שלושים שנה שממשלות ישראל משחררות מחבלים רוצחים. לעתים תמורת משהו. לעתים לא. הגיע הזמן לשים לזה סוף. נמשיך לפעול למען הדבר הראוי: מחבלים רוצחים לעולם לא יראו אור יום".

יו"ר סיעת 'העבודה', ח"כ איתן כבל, תומך בהצעת החוק. לדבריו, "אילו הייתי חבר בוועדת השרים לחקיקה הייתי מצביע בעד הצעת החוק. תמיד התנגדתי לשחרור מחבלים מרצחים עם דם על הידיים והעובדה ששיניתי את דעתי בעסקת החייל החטוף גלעד שליט, איננה נותנת לי מנוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר