באן קי מון נגד ישראל:

'להעמיד לדין את האחראים לתקיפת מבני האו"ם בעזה'

מזכ"ל האו"ם באן קי מון תוקף בחריפות את ישראל ודורש להעמיד לדין את האחראים לתקיפת מבני האו"ם ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן": "ישראל ביצעה הפגזות חוזרות ונשנות על מתקני או"ם שבהן מצאו מקלט אזרחים פלסטינים. ההתקפות האלה מזעזעות, בלתי קבילות ובלתי מוצדקות" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מזכ"ל האו"ם באן קי מון (צילום: פלאש 90)

מזכ"ל האו"ם באן קי מון תוקף היום (רביעי) בחריפות את ישראל בכל הנוגע למבצ "צוק איתן" כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה. במהלך כינוס מיוחד של העצרת הכללית של האו"ם בנושא המלחמה בעזה, האשים מזכ"ל האו"ם את ישראל בהפרות של החוק ההומניטרי הבינלאומי בהתקפות על מתקני או"ם.

לדבריו, יש לחקור את ההתקפות הללו וכי האשמים יישאו בתוצאות מעשיהם. "אני מכיר בזכות של ישראל להגן על אזרחיה מירי של רקטות, אבל הלחימה העלתה שאלות לגבי כיבוד העקרונות של הבחנה ופרופורציות והחוקים הבינלאומיים" אמר מזכ"ל האו"ם.

לדבריו, "ישראל ביצעה הפגזות חוזרות ונשנות על מתקני או"ם שבהן מצאו מקלט אזרחים פלסטינים. ההתקפות האלה מזעזעות, בלתי קבילות ובלתי מוצדקות".

מזכ"ל האו"ם האשים אמנם את ארגון הטרור חמאס בכך שאחסן רקטות בקרבת מתקני האו"ם, אך הבהיר כי "זה לא מצדיק סיכון חיי אלפי אזרחים חפים מפשע. החוק ההומניטרי הבינלאומי מחייב הגנה על אזרחים ומתקנים אזרחיים כולל צוותי האו"ם. הדגל של האו"ם חייב להיות מכובד. מפירי האמון הזה חייבים להיות מובאים למשפט".

"במקרים האחרונים של התקפה על מתקני האו"ם, הישראלים קיבלו דיווח על קואורדינטות 33 פעמים. ההתקפות הללו צריכות להיחקר" אמר המזכ"ל.

מסיבת העיתונאים של מזכ"ל האו"ם ונתניהו באמצע "צוק איתן" (צילום: אריק אלון - ynet)

מזכ"ל האו"ם וראש הממשלה נתניהו בוחנים רקטות ששוגרו לתל אביב (צילום: פלאש 90)

נאבי פילאי, הנציבה העליונה של האו"ם לזכויות אדם, אמרה בדיון כי החוק הבינלאומי מחייב הבחנה בין אזרחים לבין לוחמים, ובין מטרות אזרחיות לצבאיות, מידתיות וזהירות בהתקפה. "כל התקפה המפרה את העקרונות האלה על בתים, בתי ספר ובתי חולים, חייבת גינוי וייתכן שהיא פשע מלחמה".

השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, אמר בדיון כי "שערי עזה צריכים להיות פתוחים תוך טיפול בצרכי ישראל ומניעת הכנסת נשק בלתי חוקי. צריך להחזיר את הרשות הפלסטינית לעזה. צריך לאחד את השטחים הפלסטינים תחת ממשלה אחת. הרשות צריכה לשגר את כוחות הביטחון שלה לעזה, למעברים ולציר פילדלפי כדי לאפשר את פתיחת מעברי כרם שלום ורפיח".

ראש אונר"א, פייר קרנבול, האשים את ישראל בפגיעה ישירה של ששה בתי ספר של סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים של האו"ם ברצועה. לדבריו, "ביקשנו שתהיה חקירה ואשמים יישאו באחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר