שאבאס: "עדיף שישראל תשתף פעולה עם הוועדה"

יו"ר ועדת החקירה של האו"ם כנגד פעולות צה"ל ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", וויליאם שאבאס, אמר כי "עדיף שישראל תשתף איתנו פעולה". שאבאס לא הסכים להגדיר את חמאס כארגון טרור (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
וויליאם שאבאס (צילום: חדשות 2)

יו"ר ועדת החקירה של האו"ם כנגד פעולות צה,ל ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן", וויליאם שאבאס, אמר הערב (שלישי) בראיון ל"חדשות 2", כי "עדיף שישראל תשתף פעולה עם הוועדה".

לדבריו, "ההאשמות שהוצגו נוגעות במידה רבה בשימוש בכוח, הפגיעה והמידתיות שבפגיעה וזיהוי המטרות הצבאיות. ישראל פרסמה הצהרות ואמרה כי היא פועלת מתוך הגנה עצמית ואינה יורה על אזרחים. זה עניין אחד לומר את הדברים ועניין אחר הוא לבחון מקרים פרטניים ולבדוק האם ההצהרות אכן מדויקות.

לדבריו, "האינטרס הישראלי הוא למסור את הגרסה לאירועים, שאם לא כן, תיווצר תמונה חד-צדדית של האירועים, לצערי".

כזכור, שאבאס אמר בעבר כי הוא מייחל להעמדתם לדין בפני בית המשפט הבינלאומי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. בעקבות כך, הודיעו במשרד החוץ כי הם לא מצפים לצדק מהוועדה וככל הנראה שישראל לא תשתף פעולה עם הוועדה.

שאבאס נשאל בראיון על המתקפה האמריקנית בעירק, ההתקפה הרוסית בצ'צ'ניה והצבתם של כוחות נאט"ו בלוב, כשאלפי אזרחים חפים מפשע נהרגו בסכסוכים הללו ולא נפתחה אפילו חקירה בינלאומית אחת, כשנגד ישראל נערכו שתיים בתוך שש שנים. "ישנם הרבה מקרים של מוסר כפול באו"ם" אמר שאבאס".

לדבריו, "את העובדה שלא נערכו חקירות בעניין מעשי זוועה מסוימים באזורים מסוימים עם סכסוכים אלימים ברחבי העולם אפשר להסביר על ידי המאזן הפוליטי וכוחן היחסי של השחקניות. זה מצער מאוד, אבל זה המצב".

במהלך הריאיון נשאל שאבאס האם הוא מגדיר את חמאס כארגון טרור, אך התחמק מלספק תשובה בנושא: "לא יהיה הולם מצדי לענות על שאלה כזאת. יש צורך לפתוח דף חדש ולחקור את הסוגייה בדרך הניטרלית והאובייקטיבית ביותר".

"איני יכול לומר כיצד תפרש הוועדה את המנדט שלה, משום שאני רק חבר אחד בוועדה ועוד לא נועדתי עם שאר החברים. נצטרך להסכים על פרשנות" אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר