ניצחון החרדים בחוק מע"מ אפס

בכירה ב'יש עתיד': החרדים גדולים, סלומינסקי סמרטוט

המאבק החרדי המוצלח נגד חוק מע"מ אפס, גרר דברי שבח מח"כים מסיעות שונות במשכן הכנסת. בכירה ב"יש עתיד" הגדירה את יו"ר ועדת הכספים כ'סמרטוט' והעניקה לחרדים את התואר "גדולים". עיסאווי פריג' ממר"צ: "מוריד את הכובע בפני שבעת חברי הכנסת של יהדות התורה • ניצחון החרדים על יאיר לפיד (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
זועמים עליו, לפיד וסלומינסקי בימים טובים יותר (צילום: פלאש 90)

ניצחון לחרדים, מכה ללפיד: קשה למצוא חברי כנסת שנלחמים בצורה בה לחמו ביומיים האחרונים חברי הכנסת החרדים נגד חוק 0% מע"מ של יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד. מנגד, הדיונים בוועדת הכספים חשפו את יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי כמי מתקשה לנהל דיון בוועדה, בעוד חברי הכנסת מהאופוזיציה הם אלו שמנהלים ומכתיבים את העובדות בוועדה.

במהלך הדיונים, נראה סלומינסקי כשהוא מבולבל ומתקשה להבין מה מעוללים לו חברי הכנסת החרדים. כשהישיבה ננעלה, הבין סלומינסקי כי החרדים ניצחו לעת עתה והוא לא הצליח לספק את הסחורה ליאיר לפיד.

גם ח"כ עופר שלח, יו"ר סיעת 'יש עתיד' נאלץ לגלות את כוחם של החכי"ם החרדים - בדגש על חברי הכנסת משה גפני, יעקב ליצמן ואיציק כהן, ש"סובבו" אותו וגרמו לו לצפות מן הצד כיצד סלומינסקי לא מצליח לעמוד על דרישות 'יש עתיד'.

בכירה ב'יש עתיד', המקורבת לח"כ עופר שלח ונכחה היום בדיון, זעמה על סלומינסקי, ולקראת סיום הישיבה כאשר הבינה שהחרדים שוב ניצחו, היא התבטאה בחריפות נגד יו"ר ועדת הכספים ואמרה: "הוא סמרטוט, סמרטוט". מנגד, היא נאלצה להודות שהחרדים יודעים לעבוד בוועדות. "אתם גדולים, גדולים, ניצחתם" אמרה.

גפני, שלח וסלומינסקי, היום (צילום: ישי כהן)

ח"כ אחמד טיבי, שנכח גם הוא בדיונים, הודה שהחכי"ם של יהדות התורה "עובדים קשה יותר" מאלו של ש"ס ושיבח את התוצאה שהשיגו בוועדה - אי אישור החוק לעת עתה. ח"כ עיסאווי פריג' ממר"צ אמר בסיום הדיון: "אני מוריד את הכובע בפני שבעת חברי הכנסת של יהדות התורה".

חברי כנסת נוספים ששהו בוועדה לא הפסיקו לשבח את החכי"ם החרדים. אחד מהם אמר: "נראה שהם אלו שצריכים לנהל את האופוזיציה, לא הרצוג, שילמדו מהם כיצד נאבקים".

מוקדם יותר חגגו החכי"ם החרדים את ניצחונם בוועדה. ח"כ יעקב ליצמן אמר בראיון ל"כיכר השבת": "על אף שיש כזה שר אוצר שחושב שכל העולם שלו והוא יעשה מה שהוא ירצה, הוכחנו לו שאנחנו בניהול ועדת כספים ובדיונים אנחנו יודעים יותר טוב ממנו. אני חושב שאולי - אולי הוא יבין שהוא לא יעשה כל מה שהוא חושב לעשות בדברים אחרים".

ח"כ איציק כהן אמר בראיון ל"כיכר השבת": "מהיום שהחוק הזה עלה אמרתי שזה חוק הזוי, חוק שלא יהיה ולא יקום, חוק שנפל לפני שהוא קם. למרות הניסיונות של שר האוצר והבית היהודי להעביר את החוק הזה בכל מיני עסקאות אפלות, החוק הזה בסוף התרסק לרסיסים, בסייעתא דשמיא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר