ח"כ יצחק וקנין: "צריך לנהל מו"מ רציני עם הפלסטינים"

חברי הכנסת יצחק וקנין ודוד אזואלי מש"ס השתתפו בכנס יוזמת ז'נבה, שם דיברו בעד משא ומתן רציני עם הפלסטינים: "לא לתת לנתניהו להוליך אותנו שולל, אנחנו לא בכיס שלו" (מדיני, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יצחק וקנין (צילום: פלאש 90)

חברי הכנסת יצחק וקנין ודוד אזואלי מש"ס השתתפו בכנס יוזמת ז'נבה, שם התבטאו בעד כניסה למשא ומתן רציני לשלום עם הפלסטיני.

חברי הכנסת השתתפו בכנס לצד 40 פעילים בכירים במפלגה ובהם חברי מועצות דתיות, חברי מועצת עיר ויועצים פוליטיים, בסמינר בן יומיים של יוזמת ז'נבה שעסק בעתיד התהליך המדיני.

ח"כ יצחק וקנין אמר בסמינר כי "לא ניתן להתעלם משכנינו. קדושת החיים היא מעל הכל וצריך לחשוב כיצד אנחנו מונעים את המלחמה הבאה".

וקנין תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אי אפשר לחזור למשא ומתן רק בשביל לנהל שיחות ריקות מתוכן. חייבים לקיים שיחות רציניות ולא לתת לנתניהו להוליך אותנו שולל, אנחנו לא בכיס של נתניהו''.

לדבריו, "אם לא נגיע להסדר היום – מחר יהיה יותר גרוע. חייבים להגיע להסדר מדיני אחרת הסדר כזה ייכפה עלינו", טען.

דבריו מגיעים דווקא על רקע התקרבות ביחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיעות החרדיות, זאת על רקע ביטול "חוק הגיור" על ידי נתניהו.

ח"כ דוד אזולאי אמר כי "לקחתי חלק במפגשים של יוזמת ז'נבה עם בכירים ברשות הפלסטינית. לא היה תמיד קל אך ניהלנו דיאלוג אמתי והבנו שהשלום אינו רק חשוב, הוא הכרחי".

לדבריו, "כשמרן התייחס לשאלה 'עד היכן קדושת הארץ' הוא קבע: 'אין לסמוך על הנס ולהיכנס למלחמה עם שונאינו. יש להחזיר את השטחים ולסלק את המלחמה מעלינו'".

השר לשעבר ברשות הפלסטינית, הישאם עבד אל ראזק, התייחס לחשיבות של מפלגת ש"ס בקידום פתרון מדיני: "ש"ס תמיד תהווה גשר לשלום. הפתרון של יוזמת ז'נבה נותן מענה לחששות מנהיגיה בנושא הרגיש של ירושלים והמקומות הקדושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר