נתניהו 'ינסה לרכך' את הצעת המחליטים בנושא הגיור

רה"מ שהצביע היום בעד חוק הגיור מבית מדרשו של ח"כ אליעזר שטרן, טוען כי ינסה לרכך סעיף אחד בחוק הנוגע לבירור יהדות: "זהו נושא רגיש המחייב דיאלוג" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

המאבק על חוק הגיור הוכרע: ממשלת ישראל אשרה הצהריים (חמישי) את הצעת המחליטים בנושא הגיור שהגישו יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט ויו"ר 'התנועה' השרה ציפי לבני, אך נתניהו ינסה לרכך לפחות סעיף אחד בהצעה.

נתניהו אמר בדיון בנושא כי "סוגיית הגיור היא נושא מרכזי בקיומנו כמדינת העם היהודי. אני סברתי, ועודני סבור שנושא חשוב ורגיש כמו זה מחייב דיאלוג עם כלל הגורמים, גם אלה שאינם חברים בממשלה".

נתניהו הוסיף ואמר כי: "לפני הבאת החלטת הממשלה קיימתי שיחות רבות, בין היתר עם הרבנים הראשיים לישראל. אני סבור שההחלטה הזו צריכה להוביל למהלך רחב יותר, שלהבנתי ולאור שיחתי עם הרבנים הראשיים, איננו שנוי במחלוקת, אשר מיועד להקל על כל אזרח ישראלי המבקש להיכנס בקהל העם היהודי לעשות כן.

"אחת הבעיות שמתעוררות בהקשר הזה נוגעת לבירור יהדות. מאחר שאין כיום בנמצא מערכת ממשלתית מסודרת שעוסקת בכך, אזרחים רבים נדרשים לעבור תהליך גיור, למרות שניתן באמצעות בירור יהדותם לאשר כי הם יהודים".

נתניהו סיים בהחלטה משלו ואמר: "לאור זאת, ובלי קשר להחלטה, אני מנחה את מזכיר הממשלה להוביל גיבוש החלטת ממשלה בנושא, ולהביא אותה בפני הממשלה בתוך חודש ימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר