ועדת הכספים אישרה את חוק מע"מ 0 על דירות חדשות

חוק מע"מ 0 על כל 38 סעיפיו השיג רוב בוועדת הכספים. בכך מסתיים בכישלון השלב הראשון במאבק של חברי הכנסת החרדים בחוק המפלה חרדים שלא שירתו בצבא (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מכה לחרדים: ועדת הכספים אישרה הבוקר (רביעי) - לקריאה שנייה ושלישית - את חוק מע"מ 0 - הדגל הפוליטי של יאיר לפיד ו'יש עתיד'. אישור החוק בא לאחר מאבק קשה וחסר פשרות של הנציגות החרדית בכנסת כאשר רק אתמול (שלישי) פוצץ דיון הועדה על ידי החרדים.

באישור החוק, סיימה הוועדה לדון בהצעת חוק שקידמה 'יש עתיד' ויאיר לפיד באופן אישי. כעת יעבור החוק לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

נכון לעכשיו לא ברור מתי ישובץ החוק לדיון בכנסת, וייתכן כי יו"ר הכנסת יבחר לעכב את העלאת החוק להצבעה עד לסיכום נושאים אחרים סביב התקציב המצויים במחלוקת. כמו כל חוק, צפוי גם חו"ק מע"מ 0 לעבור משוכה נוספת והיא שורה ארוכה של הסתייגויות של חברי האופוזיציה שיבבקשו לטעון במליאה כנגדו.

״אני רוצה להודיע שהחוק אושר״ הודיע יו״ר הוועדה סלומינסקי כשהוא זוכה לקריאות נגד מצד האופוזיציה. "איזה אושר יש לך, ממש הצלת את המדינה, כמה כסף קיבלת?", קרא לעבור גפני והבטיח כי החוק לא יעבור. "זה יום קשה לוועדת הכספים, עשית מעשה נורא", אמר ח״כ יצחק כהן.

״אני רוצה לומר לפרוטוקול שזה יום שחור לכנסת״, אמר ח״כ אחמד טיבי, ״רוב חברי הכנסת פה היו נגד החוק הזה, שמעביר 21 מיליארד שקל ב 7 השנים הקרובות. יש מצב אבסורדי שפקידי האוצר באו לכולנו ואמרו כמה נורא החוק הזה ואנחנו העברנו משהו רע למדינה״.

החוק אושר עקרונית אך בימים הקרובים יתבצעו הצבעות חוזרות באשר לסעיפים להם היו התנגדויות, אך גם בהצבעות אלה צפוי רוב לאישור החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר