וויליאם שאבאס התפטר מוועדת האו"ם לחקר תוצאות צוק איתן

פרופסור וויליאם שאבאס, ראש וועדת החקירה שמינתה המועצה לזכויות אדם של האו"ם לחקר תוצאות מבצע צוק איתן, הודיע אמש על התפטרותו בשל טענות ישראליות כי הוא מוטה (אקטואליה)

דודי סילבר | כיכר השבת |
וויליאם שאבאס (מתוך YNET)

הישג דיפלומטי: פרופ' וויליאם שאבאס, שעמד בראש הוועדה שהקימה מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקר תוצאות מבצע צוק איתן, הודיע הלילה (שלישי) על התפטרותו.

במכתב שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, כתב שאבאס, כי ההתפטרות מגיעה על רקע הטענות הישראליות, כי הוא מוטה בשל תפקידו לשעבר כיועץ לאש"ף. לדבריו, הוא אינו רוצה שטענות אלו יאפילו על הכנת הדו"ח שאמור להתפרסם בחודש הבא.

ועדת שאבאס הוקמה כאמור על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם במטרה לחקןר "את כל ההפרות של החוק ההומניטרי הבינלאומי בפעולות הצבאיות מאז 13 ביוני 2014". חברי הוועדה מלבד שאבאס הם דודו דיאן, מומחה לזכויות אדם מסנגל, ומארי מקגוון דיוויס, שופטת בית המשפט העליון לשעבר בניו יורק ותובעת פדרלית.

אחרי שהוכרז על מינויו אמר שאבאס בראיון ל-ynet: "אני לא שונא ישראל, אני חבר של ישראל. הייתי בישראל פעמים רבות. האינטרס של ישראל לשתף פעולה ולהסביר הכול, בדיוק כשם שזה אינטרס של כל אחד שמאשימים אותו במשהו לנסות ולהסביר את גרסתו", אמר שאבאס.

אולם בעבר התבטא מספר פעמים כנגד ישראל ומנהיגיה, כך לדוגמא אמר כי "האדם שהכי הייתי רוצה לראות בבית הדין הבינלאומי הוא נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר