האיסור החדש של אביחי מנדלבליט לשרי הממשלה

"אין מקום לתת חסות, בין היתר, כאשר החסות היא לגוף מסחרי", זה האיסור החדש שהטיל עו"ד אביחי מנדלבליט על שרי הממשלה, עם חריגה קלה לטובת הממשלה (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אביחי מנדלבליט (צילום: Roy Alima/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדבליט מורה לשרי הממשלה כי מעתה יהיה אסור להם להעניק חסות לאירועים מסחריים.

את ההנחיה שיגרה המשנה ליועץ דינה זילבר ללשכות היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה. לדבריה: "אין מקום לתת חסות, בין היתר, כאשר החסות היא לגוף מסחרי, כאשר מתן החסות עלול לפגוע בתדמית השירות הציבורי, הממשלה או מוסדות הציבור הנוגעים בדבר וכן כאשר מתן החסות עלול להתפרש כהעדפה פסולה של עובד הציבור או המשרד הממשלתי ביחס למקבל החסות".

למעשה היועמ"ש משווה את ההנחיות לשרים להנחיות של היועץ המשפטי לכנסת איל ינון לחברי הכנסת.

על פי הדיווח ב-ynet: "המקרים המעוררים קושי משפטי פוטנציאלי נוצרים כאשר קיים חשש לניגוד עניינים, לפגיעה בתדמית השירות הציבורי, לפגיעה בשוויון או להתנהלות במשוא פנים". באירועים כאלה, מבהיר מנדלבליט, מתן החסות ייעשה במקרים חריגים בלבד ובכפוף לבחינה ולחוות דעת מנומקת של היועצים המשפטיים של המשרדים.

בהנחיית היועמ"ש נכתב: "על חוות הדעת לבחון, בין היתר, האם בנסיבות העניין התועלת המסחרית מהפעילות הינה אגבית, ופחותה באופן ניכר ביחס לחשיבות הציבורית המיוחדת הקיימת במתן החסות על ידי עובד הציבור, והכל, כמובן, בכפוף לבחינת מכלול נסיבות העניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר