עדיין אין הכרעה

עסקת שליט: פורום השביעיה שוב יתכנס הבוקר להכריע בעסקה

לאחר שאמש לא נפלה הכרעה, דחה רה"מ את הדיון לבוקר. במוקד המחלוקת: שחרור ברגותי, וגירוש המשוחררים לחו"ל ולעזה (פוליטי-מדיני)

נתניהו וישי, היום, על רקע ציור של שליט (פלאש 90)

תקוות בני משפחת שליט, כי אמש יקיץ הקץ על סבלו של בנם - החייל החטוף גלעד, הנמק בכלא החמאס בעזה למעלה משלוש שנים, לא התממשה. למרות זאת, יתכן מאוד, כי במהלך היממה הקרובה, יתבשרו בני המשפחה על חתימת ההסכם.

אמש בשעת לילה מאוחרת, התפזרו שבעת חברי המטבחון הבטחוני שהיו מכונסים יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחרי שעות רבות נמסר רשמית, על הפרק - אישור העסקה על פי הסיכומים אליהם הגיע המתווך הגרמני.

בין השרים עצמן נרשם 'תיקו', כאשר השרים אביגדור ליברמן, משה יעלון ובני בגין - מתנגדים לעסקה, אל מול השרים אהוד ברק, אלי ישי, ודן מרידור - התומכים בה.

הואיל וכך, דעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - היא זו שתכריע, אלא שנתניהו המתלבט בהכרעתו, דחה את הדיון לבוקר, בתקווה, שעד אז יחולו שינויים אצל השרים, שינויים שיפטרו אותו מעמדת המחליט.

הכינוס שהיה אתמול בערב - היה השלישי במספר מאז הבוקר, כאשר הכינוס הראשון התקיים עוד לפני ישיבת הממשלה. מאז השעות המוקדמות, עוקבים כלי התקשורת בקדחתנות בנושא, כאשר רק בשעות הערב הותר לפרסום כי עסקת שליט, היא אכן העומדת במוקד הדיונים.

במקביל לדיוני המטבחון, שוהה שר המודיעין המצרי הגנרל עומר סולימן בארץ, כאשר ברצועה ממתין המתווך הגרמני.

מה מעכב את הצדדים? על פי כלי התקשורת המערביים והערביים, הוויכוח הוא עתה לאן וכמה מן המחבלים יגורשו לרצועה ולחוץ לארץ, והאם בין המשתחררים יהיו בסופו של דבר גם מרוואן ברגותי ועוד אחדים מראשי המרצחים הכלואים בישראל.

בצמרת המדינית והבטחונית, ישנה התנגדות רבה לשחרורם של ראשי ארגונים, וכאלו שדם יהודי רב על ידיהם. ישראל מציעה כפתרון, כי בתמורה לאי שחרורם של אלו, תאות לצרף לרשימה אחרים במספר רב יותר. הצעה, שבחמאס יש הנוטים לקבלה.

הוריו של שליט החליטו שלא לחזור בלילה לביתם שבמצפה הילה בגליל והם ישהו לאורך כל הלילה בסמוך למשרד ראש הממשלה. הבוקר הם אמורים להיפגש עם בנימין נתניהו אחרי שאתמול נועדו ויצאו בלתי מרוצים מפגישתם עם שר הבטחון אהוד ברק.

מוקדם יותר, מסרו הוריו של גלעד שליט, מכתב אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנו חשים כי הימים הקרובים הם הרי גורל לבננו האהוב גלעד" כתבו ההורים לראש הממשלה.

"אנחנו עוקבים בדאגה עמוקה ובתקווה גדולה אחרי מהלכיה של ממשלת ישראל ושלך במאמציכם הכנים להחזיר את גלעד הביתה. אנו פונים אליך לפני שיהיה מאוחר מדי. אנא אל תפילו על כתפיו הצרות של בננו את כל בעיות המזרח התיכון. אנא ראו את בננו כחייל היושב במרתפי החמאס כבר 1,274 ימים ולילות קשים מנשוא. במהלך השנים הללו נעשו טעויות ומשגים שלא ניתן לתקנם או לשנותם. על כל הללו, בננו גלעד לא צריך להיות הקורבן ולשלם את מחיר חייו".

הוריו של שליט גם שבו והזכירו את טרגדיית רון ארד, ובקשו לבל יהיה גורלו של בנם דומה: "אנו מפצירים בך לא לחזור על הטרגדיה של רון ארד. חלילה לנו להוסיף על הפצע שנצרב בחברה הישראלית המהווה בכיה לדורות. ליבנו אומר כי הפרק הזה של המשא ומתן מגיע לנקודת האל-חזור. כל האפשרויות מוצו במהלך שלוש וחצי שנים של שבי. אנחנו בצומת החלטה שבה שתי אפשרויות בלבד: הצלתו של גלעד שליט והשבתו הביתה כמצופה ממדינה ומראשיה האחראים על חייליה, או הפקרתו לגורלו בידי חמאס. צומת של בחירה בין חיים ומוות. אנו מביעים תמיכה מלאה בך ראש הממשלה ובממונה מטעמך על פעולות הממשלה לפדות חייל צה"ל אשר יד המקרה הביאה לכך כי הוא בננו האהוב גלעד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר