מאבק מתחם התחנה

שוב: משה ליאון יחמוק מהצבעה על השבת

המועמד לראשות העיר ירושלים, משה ליאון, הודיע כי ייעדר מישיבת מועצת העיר שתדון במאבקי השבת במתחם התחנה בעיר. ליאון: "מועצת העיר הפכה לקרקס חסר משמעות" (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: פלאש 90)

המאבק על מתחם התחנה: המועמד לראשות העיר ירושלים וחבר המועצה משה ליאון, הודיע כי לא ייקח חלק בישיבת המועצה שלא מן המניין, אותה דרשו הנציגים החרדים, ובה תעלה לדיון ההצעה לסדר שהגיש סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס בנושא מתחם התחנה.

על פי ההצעה, העירייה תהיה מחויבת להגיש ערר למועצה הארצית, בעקבות החלטת הוועדה המחוזית לאשר את תכנית מתחם התחנה, שכוללת חילולי שבת.

כזכור, אין זו הפעם הראשונה בה ליאון לא נוטל חלק בדיונים הקריטיים עבור המגזר החרדי. לפני כחודש התכנסה מליאת וועדת התכנון והבנייה לדון בבקשת הערר, אותה הגיש חבר המועצה יוחנן ויצמן. ליאון בחר להעדר מהישיבה.

לפני כשבועיים התכנסה מועצת העיר לדון בהצעה לסדר, אותה הגישו הסיעות החרדיות בנושא מתחם התחנה. טרם הדיון הצהיר ליאון במועצת העיר, כי לאחר שיבחר ידאג שמתחם התחנה יישאר פתוח. למרות הצהרתו, ברגע ההצבעה נעדר ליאון מאולם המועצה, ורק לאחר מכן, כשעלתה ההצעה לתקצוב 'הבית הפתוח' חזר ליאון לאולם והצביע בעד התקצוב. כאמור, גם הערב צפוי המועמד לראשות העיר להעדר מהישיבה.

משה ליאון מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "לצערי, מועצת העיר הפכה לקרקס חסר משמעות. נציגי ציבור, שטובת העיר ירושלים אינה בראש מעייניהם - הפכו את מליאת המועצה לבימת שיסוי בין המגזרים והאוכלוסיות השונות בעיר כחלק מקמפיין פוליטי"

לדבריו: "כפי שאמרתי בישיבות קודמות, בכוונתי לשמור על הסטטוס קוו ועל האחדות בין הציבורים השונים. שום תועלת ממשית לתושבי ירושלים לא תצא מהדיון המפלג שיתקיים הערב, ולכן לא אטול בו, ובדיונים דומים מסוג זה חלק, עד לכינון מועצת העיר בראשותי, שתדע לטפל בהידברות וברגישות רבה בסוגיות החשובות לירושלים תוך שמירה על הסטטוס קוו".

בנוסף לכך, ישנו וויכוח לקראת ישיבת המועצה מי ינהל את הישיבה. בעוד ראש העיר ניר ברקת טוען כי עליו לנהל את הישיבה, הרי שמ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס טוען כי על ראש העיר לקיים הצבעה בפתח הישיבה ועל החברים להצביע בעד אחד החברים שינהל את הישיבה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר פינדרוס כי יעמיד את עצמו להצבעה כמי שמועמד לנהל את ישיבת המועצה ויפעל שברקת יקיים את החוק ויערוך הצבעה בנושא בפתח הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר