השינוי המיוחל

ח"כ משה גפני ינסה לקדם הכרה במטפלות המשפחתונים

יו"ר יהדות התורה הגיש הצעת חוק שמטרתה להכיר במטפלות המשפחתונים, כ-1,300 מהן חרדיות, כשכירות • ספק אם ההצעה תקבל את תמיכת הקואליציה, על אף חשיבותה (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני במליאת הכנסת, היום (צילום: דוברות הכנסת)

כ-4,000 מטפלות במשפחתונים, המפוקחים ע"י משרד הכלכלה, עובדות כבר שנים במעמד שהוא בין הפטיש לסדן. מחד, הן אינן שכירות משום שאין להן תלוש משכורת או תנאים סוציאליים, ומאידך, הן אינן עצמאיות משום שאינן קובעות על דרך פעילות המשפחות. סיטואציה מוזרה זו, שקיימת אצל כ-1,300 חרדיות, מחייבת אותן לעבוד ללא הרף, גם בימי מחלה.

כעת עלתה הצעת חוק, שהגיש מחדש יו"ר יהדות התורה משה גפני, שמטרתה לשים סוף לבעיה - ולהכיר במטפלות כשכירות המופעלות ע"י המדינה, בין אם תחת רשות מקומית ובין אם תחת ארגון רשמי, כגון מוסד חינוכי.

שינוי זה, אם אכן יאושר, יכול להוביל לנורמליות עבור כ-4,000 משפחות. יודגש כי לא ברור מה סיכויי ההצעה לעבור, בשאלת יחסי הקואליציה והאופוזיציה בכנסת ה-24.

מטעם איגוד המטפלות בכוח לעובדים נמסר: "הצעת החוק עולה בעיתוי קריטי, לאחר שמאז תחילת השנה יותר מ-1,000 מטפלות לא מקבלות שכר. משרד האוצר והעומד בראשו ממשיכים להתעלל בציבור החרדי.

"זו שעת המבחן לחברות הכנסת בקואליציה - האם הן אכן מחויבות לזכויות נשים כפי שהן טוענות, ולכן יתנו תמיכתם לחוק החשוב הזה, או שהדאגה הזו לא כוללת את הנשים החרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר