המספרים מדברים

הסוקר: הסיכוי כי שקד תכפיל את כוחה עד הבחירות - אפסי

פילוח מספרי ההצבעה למפלגות בראשם עמדו נפתלי בנט ואיילת שקד מאז השיא אליו הגיעו עד לשפל אליו הידרדרו, מראים כי אין לבית היהודי סיכוי להצליח (פוליטי)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בסקרים של דיירקט פולס, איילת שקד מקבלת מספר קולות גבוה יותר מאשר בסקרים אחרים. עם זאת, שלמה פילבר מסביר היום (שישי) מדוע אין לה סיכוי להצליח לעבור את אחוז החסימה.

"נעשה סדר במספרים: הבית הפוליטי של הציונות הדתית הייתה מפלגת המפד"ל ההיסטורית שהלכה והתפוגגה עד 2012, אז התמודד בנט על ראשות המפלגה ונישא על גלי האהדה ומפקד המתפקדים. לאחר שאיחד גם את החרד"לים (חלקם מצביעי בן גביר בגלגולו הקודם), החזיר בנט את המגזר הביתה וזכה ב- 11.5 מנדטים (קולות החיילים הכניסו את שולי מועלם לכנסת כמנדט ה- 12) עם 345,985 קולות".

"מאז, המגזר הזה על שלל גלגוליו ומפלגותיו, לא הצליח לשחזר את ההצלחה".

פילבר מזכיר: "בבחירות 2015 קיבל המגזר בראשות בנט ושקד 8 מנדטים, שהם 283,910 קולות".

"בבחירות 2019 התפצל המגזר לימין החדש, שלא עברה את אחוז החסימה, ולאיחוד מפלגות הימין. שתי המפלגות זכו יחד ב- 298,072 קולות".

"משם זה רק הלך והתדרדר: ימינה המאוחדת בראשות שקד זכתה בבחירות סבב ב' ב- 260,655 קולות, ובסבב ג' בראשות בנט ב- 240,689".

"בסבב ד' שוב התפצל המגזר, ואותם רבע מיליון קולות המגזר התחלקו בין סמוטריץ' ובנט, כשכל אחד הלך לקושש לעצמו שותפים חדשים. בנט חיפש ימניים מסורתיים - חברתיים (אין פרנסה לא מעניין), וסמוטריץ' חבר לעוצמה יהודית".

ומה קורה בבחירות הנוכחיות? פילבר מסביר. "אז איך מתחלקים כיום אותם 250-280 אלף מצביעי המגזר?".

"לפי המדגמים שלנו כ- 35% מהם יצביעו לליכוד ונתניהו, כ- 35% נוספים יצביעו למפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר, קצת יותר מ- 5% יצביעו למחנה הממלכתי והשאר חונים אצל איילת שקד והבית היהודי. צריך להדגיש: כל קבוצה בטוחה בהצבעתה. לא נותרו מתלבטים".

"שקד והבית היהודי מקבלים כ- 85% מהכוח שלהם באמצעות המגזר, כך שבחשבון פשוט כוחם נאמד בכ- 60 עד 80 אלף בוחרים מקסימום, מה שמציב אותם אצלנו על 2% +-".

לדבריו, "בעולם שבו אחוז החסימה עומד על כמעט 150,000 קולות, הסיכוי כי שקד והבית היהודי יצליחו למלא את אצטדיון טדי פעמיים ויכפילו את כוחם עד יום הבחירות - הוא אפסי".

לסיום הוא מוסיף נתון מעניין: "פילוח של כוונות הצבעת הבוחרים מראה כי במידה ושקד תפרוש, שליש מהמצביעים שלה יפנו לימין, שליש לגוש השמאל ושליש עשוי פשוט לא ללכת להצביע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר