לקראת המו"מ הקואליציוני

ח"כ יעקב אשר יוזם: סמכויות סגני שרים יעוגנו בחקיקה

ח"כ יעקב אשר גיבש הצעת חוק - אותה בכוונתו להציע לכלול בהסכמים הקואליציוניים, שבה יעוגן מעמדו של סגן שר כגורם בעל סמכות במשרד בתחומים מוגדרים עליהם יופקד (פוליטי)

ח"כ יעקב אשר (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)

לקראת המו"מ הקואליציוני, גיבש ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' הצעת חוק שבכוונתו להציע לכלול בהסכמים הקואליציוניים, שבה יעוגן מעמדו של סגן שר כגורם בעל סמכות במשרד בתחומים מוגדרים עליהם יופקד, וזאת בהסכמה עם השר הממונה ובהתאם להסכמות הקואליציוניות.

במסגרת הצעת החוק יתוקן חוק יסוד הממשלה, כך שתורחב זכות אצילת הסמכות של השר הממונה כלפי סגן השר באופן מחייב ומעוגן בחוק, כשביטול אצילת הסמכות יידרש אף הוא לעבור הליך של הכרזה פורמלית, מה שיעגן עוד יותר את סמכויות סגן השר.

בשבועיים האחרונים נפגש ח"כ אשר עם כמה יועצים משפטיים להתייעצויות על החוק, כדי לנסחו באופן מיטבי.

בסביבתו מסבירים כי "מדובר בחוק חשוב לסיעות החרדיות שבעבר נציגיהן כיהנו כסגני שרים, אך בהעדר סמכויות התקשו לפעול". לדבריהם, "תפקיד סגן השר הפך לשתדלן במקרה הטוב ולעציץ חסר משמעות במקרה הפחות טוב, ופעילותו הייתה תלויה באופן מוחלט ברצונו הטוב של השר הממונה עליהם".

כעת, הם מוסיפים, "התיקון המוצע יאפשר לסגן שר לפעול תחת השר בתחומי עיסוק מוגדרים וספציפיים בהם הוא יהיה הגורם הקובע ובעל הסמכות, כשהדבר יעוגן בחוק ויקנה מרחב תמרון לפעילותו של סגן השר ומבלי לפגוע בסמכויותיו ובפעילותו של השר הממונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר