חילופי משמרות

עידית סילמן נכנסה למשרד להגנת הסביבה; זה היעד הראשון

בטקס חילופי השרים במשרד להגנת הסביבה, סיכמה השרה היוצאת תמר זנדברג את הקדנציה הקצרה שלה בעוד השרה הנכנסת עידית סילמן הציבה את היעדים (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
חילופי משמרות. זנדברג וסילמן, היום (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

טקס חילופי משמרות במשרד להגנת הסביבה התקיים הבוקר (שני) במעמד השרה היוצאת תמר זנדברג (מרצ) ובמעמד השרה הנכנסת עידית סילמן (הליכוד) שאף נאמו באירוע. בטקס השתתפו מנכ"לית המשרד גלית כהן ועובדי המשרד. השרה היוצאת זנדברג שנאמה באירוע התייחסה רק להגנת הסביבה ללא התייחסות לחילופי השלטון.

"בעליות, ובמורדות, במכשולים ובקשיים, הסביבה והאקלים נשארו אצלי במקום הראשון. כל מטרה ששמתי לעצמי בכניסה לתפקיד קודמה בצורה משמעותית", פתחה זנדברג את נאומה. "כולי תקווה שהשרה סילמן תמשיך את העבודה הקשה שעשינו בקדנציה האחרונה, תפעל לשמירה על ההישגים הסביבתיים של השנה האחרונה ותדחוף אותם קדימה. כי משבר האקלים לא מחכה והוא מאיים על כולנו, ללא הבדל דת, גזע, מגדר, ואמונה דתית".

זנדברג הודתה לעובדי המשרד: "אני מודה לשותפות ולשותפים שלי לדרך במשרד להגנת הסביבה ובארגוני החברה האזרחית. נפלה בחלקי זכות עצומה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד החשוב הזה, ואני מבטיחה להישאר חיילת של הסביבה".

זנדברג וסילמן, היום (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

השרה הנכנסת עידית סילמן נאמה אף היא בטקס: "אני ניצבת לפניכם היום כשרה להגנת הסביבה של ישראל, אחד ממשרדי הממשלה החשובים והמשפיעים ביותר על החברה ועל חיי כולנו".

סילמן הוסיפה לדבר על חשיבות המשרד להגנת הסביבה: "אני אומרת לכם שביחד אנחנו נביא את המשרד להיות אחד העוגנים המרכזיים והמשמעותיים ביותר במדינת ישראל".

סילמן התייחסה בדבריה לאתגרים העומדים בפניה כשרה: "אתגרים משמעותיים ניצבים בפתחנו, משבר האקלים הוא תוצאה של זלזול ארוך שנים מצדנו, בני האדם, בכדור הארץ עליו אנחנו חיים ונושמים, ובמשאבי הטבע המדהימים שהופקדו בידינו למשמרת. השאלה איזה עולם נשאיר לדורות שיבואו אחרינו כבר אינה פילוסופית – היא צלצול השכמה לכולנו – ולכן על כולנו להירתם לשליחות הזו. במובן הזה, כולנו ירוקים".

השרה סילמן התייחסה למשימתה הראשונה: "אחד מהנושאים שבו אשקיע רבות הוא הנגשת תחום הסביבה לכל חלקי האוכלוסייה בישראל. אסור שנושא הסביבה יהיה נחלתו של ציבור קטן, או חלילה של מחנה או צד פוליטי מסוים".

השרה הנכנסת הוסיפה: "את השיח והדיאלוג סביב הגנת הסביבה חובה עלינו לייצר, כבר מגיל צעיר, בכל שכבות הציבור הישראלי. המחויבות להגנת הסביבה והמודעות למשבר אקלים חייבים להיות על סדר יומם של בני הנוער שלנו. טביעות הרגל החומריות של האדם, של התעשייה, של הקידמה, אינן נמחקות. אנו משאירים חותם בכל מקום שבו אנו צועדים, חופרים, קודחים ובונים. עלינו לשאול את עצמנו כחברה וכאנושות, כיצד אנחנו שומרים על איזון נכון ומדויק".

השרה הטריה בטקס היום (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר