אחרי הסערה במליאה

סגן היו"ר דורש: חצי שנת השעיה וקנס כספי לח"כ עופר כסיף

חה"כ ואטורי סילק את חה"כ כסיף מדוכן הנואמים מהמליאה, לאחר שהאחרון קרא למרי אזרחי, כעת ואטורי דורש קנס כספי שיוטל על כסיף וכן חצי שנה של השעיה; "לא מכבד את הכנסת" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המהומה במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

אחרי הסערה במליאה והשלכתו של ח"כ עופר כסיף מדוכן הנואמים, סגן יו"ר הכנסת ח"כ ניסים ואטורי פנה היום (רביעי) לועדת האתיקה נגד ח"כ עופר כסיף.

במכתב ששיגר היום ליו"ר הטרי של ועדת האתיקה, ח"כ ינון אזולאי מש"ס, דורש ואטורי לנקוט צעדים חריפים נגד כסיף ובמסגרת זאת להשעותו לחצי שנה ולהטיל עליו קנס כספי כבד. במכתבו כותב ואטורי: "מדובר בהפרת כללי אתיקה רבים".

ואטורי מונה את הסעיפים הראשונים של כללי האתיקה הקובעים: 1. ימלא את תפקידו מתוך נאמנות לערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית 2. הוא נאמן הציבור וחובתו לייצג את ציבור בוחריו באופן שישרת את כבוד האדם, קידום החברה וטובת המדינה 3. יקפיד לקיים את דיני המדינה ויפעל לקדם את עקרון שלטון החוק 4. ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה, יהיה מסור למילוי תפקידיו בכנסת, ינהג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר הכנסת ויעשה לטיפוח אמון הציבור בכנסת.

ברקע זה מציין ואטורי כי "ניכר שכל הכללים האלו הופרו. הוא לא נאמן לערכי המדינה, לא מקדם את טובת המדינה לא מקדם את שלטון החוק, לא מכבד את הכנסת ולא שומר על כבוד חברי הכנסת שכן הם אלו שמחוקקים את החוקים והוא קורא להפר אותם וכמובן הורס את אמון הציבור בכנסת" כתב.

"לאור הדברים הללו" מסכם סגן יו"ר הכנסת "אני קורא לוועדה לנקוט נגדו בצעדים חריפים ולהשעות אותו לחצי שנה ובנוסף להטיל עליו קנס כספי כבד".

ח"כ כסיף התבטא כאמור בצורה חריגה וקרא למרי אזרחי נגד הממשלה המכהנת. והוא אף קרא לחברי הממשלה 'פשיסטים'.

כזכור, ואטורי ביקש מח"כ כסיף לחזור בו מקריאתו למרי אזרחי, לאחר שסרב, הורה לו ואטורי להפסיק את נאומו ולרדת מהדוכן.

כסיף סירב לרדת, סדרני הכנסת הוזעקו ע"י סגן היו"ר, והורידו את כסיף מדוכן הנואמים. סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי מסר לגבי האירוע: "במשמרת שלי, לא אתן לנצל את בימת הכנסת לפגוע במדינת ישראל ובסמליה".

ח״כ כסיף הגיב: "הפאשיזם הישראלי כבר כאן, לא פלא שמי שדוחף וממהר להפיכה משטרית ודיקטטורה תחת הכותרת ״רפורמה משפטית״ לא מכיר את ה א׳ ב׳ של תקנון הכנסת. זה לא ייגמר בהורדה מכוח מבימת המליאה -בניגוד לחוק. הם לא ינוחו עד שישתיקו כל קול מחאה וידכאו כל מרחב דמוקרטיה; כך נראית דיקטטורה. שביתה כללית היא הכלי שיעצור את הדהירה לשלילת כל החירויות שלנו וכך נעשה! ב-13.2 נשבית את הדיקטטורה; מרי אזרחי עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר