קרב הרפורמה

הרצוג: "אני ממש לא מסכים עם כולם; מדובר במאמץ סיזיפי"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס הערב שוב לוויכוח סביב בית המשפט העליון, שקורע את החברה הישראלית לגזרים: "כולם אוהבי הארץ" (אנשים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הרצוג, הערב (צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ)

יצחק הרצוג, נשיא המדינה, המוביל בשבועות האחרונים, בצל הפגנות השמאל והאופוזיציה הרבות, שיח מאחה למציאת פשרה ולעצירת הקרע בין המחנות, סביב הרפורמה המשפטית, קרא גם הערב (שני) לאהבת חינם.

בנאום שנשא בטקס הענקת תואר אזרחות כבוד של העיר תל אביב-יפו אמר הרצוג בין היתר: "בעת הזאת. אין זה סוד שאני מקדיש את כל עיתותיי וכוחי למציאת הסכמות - שיחלצו אותנו מהמשבר החוקתי והחברתי בו אנו נתונים".

לדברי הנשיא הרצוג, "אנחנו נמצאים במצב חמור, חמור מאד; שעלולות להיות לו השלכות מדיניות, כלכליות, חברתיות וביטחוניות".

הרצוג הוסיף: "אני פוגש את כולם. מקשיב, מנסה להבין, לגעת בכאבים, בדאגות, בחרדות ובחלומות; ולתרגם את כל אלה – לרגע חוקתי מכונן, שיבצר את עקרונות היסוד של מדינת ישראל לדורות. לא מדובר בפשרה פוליטית, מדובר במאמץ סיזיפי למצוא נוסחה נכונה של איזון ושל תקווה. כי קשה ומדאיג המצב עד מאוד".

עוד אמר הנשיא: "אני שומע את האנשים מכל הקשת מדברים מדם ליבם, והאמינו לי: כולם אוהבים את המדינה. כולם רוצים את טובתה. לא עם כולם חייבים להסכים, גם אני – ממש לא מסכים עם כולם. אמרתי את זה בפומבי.

"אבל חשוב לדעת: הצדדים במחלוקת העמוקה הזאת - דואגים למדינה ובעיקר אוהבים את המדינה. ולכן, דווקא בגלל העובדה החשובה הזאת, אני כולי תקווה – שכמו שכתב הרב קוק - רבה הראשון של תל אביב- יפו: "נשוב להיבנות, והעולם עמנו יבנה, על ידי אהבת חינם".״

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר