"לקבל אחריות"

הפשרה של איילת שקד: חוק דרעי ושינוי הוועדה - ולעצור

"על הקואליציה להעביר את חוק דרעי, לעשות שינוי סביר בוועדה לבחירת שופטים כי זה צורך פוליטי לקיומה, ואז לעצור", אומרת שרת המשפטים לשעבר איילת שקד (פוליטי)

(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד מתייחס לרפורמה המשפטית ואומרת בראיון לאמיר אטינגר בישראל היום, כי אי אפשר להגיע להבנות בין הצדדים ולכן הממשלה צריכה לקבל את האחריות על עצמה.

היא מתנגדת למתווה העם של הנשיא הרצוג: "עדיף כבר להישאר במצב הקיים, ולא לעשות ניסויים שרק ירעו את המצב. היום יש בוועדה תשעה חברים, ובמתווה רוצים להגדיל אותה ל־11. זה יפגע בשליטה של שר המשפטים בוועדה, כי הוא יצטרך להתייחס אליהם ולכן צריך להשאיר תשעה חברים. הדבר הפשוט ביותר ששני הצדדים יוכלו לחיות איתו זה להחליף את שני נציגי לשכת עורכי הדין בנציגי ציבור שהשר ימנה".

שקד חרדה לחברה הישראלית בימים אלה. "אנחנו מדינה שברירית, והחברה נקרעת לשניים", היא אומרת. "הכלכלה חוטפת מכה קשה מאוד, יש עצירה כמעט מוחלטת של השקעות מחו"ל ואי אפשר להמשיך במצב הזה. הקואליציה צריכה לקבל אחריות. צריך לעשות שינויים במערכת המשפט, בימין מדברים על זה הרבה שנים, אבל צריך להבין את מגבלות הכוח ולא להתעלם ממה שאנחנו רואים בשב"כ ובצבא".

"ישראל הולכת ומאבדת את המערכת החיסונית שלה בגלל הקרע בעם. עצם זה שחיזבאללה העז לעשות מה שעשה בצפון, זו נורת אזהרה חמורה ביותר, ולכן הממשלה צריכה לקבל אחריות ולרכך את המתווה בעצמה".

"לדעתי, נכון לקואליציה להעביר את חוק דרעי כי את זה הם צריכים לקיומם, ולעשות שינוי סביר בוועדה לבחירת שופטים, ואז לעצור ולראות מה קורה. בסוף מונחות כאן על הכף הלכידות והאחדות בחברה הישראלית, והכלכלה. המורשת של נתניהו תמיד היתה שישראל היא אומת הסטארט־אפ, כרגע המורשת שלו בסכנה והוא יודע את זה. שוב אני אומרת - חובתם לעשות שינויים, בשביל זה הימין נבחר, אבל בְּשׂוֹם שכל ולהתחשב בצד השני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר