כוחות צה"ל נכנסו לכפר ערבי. המטרה: כבשים

לפעמים מקיימים הבטחות: כוחות צה"ל נכנסו ביום חמישי באישון לילה למחנה הפליטים קלנדיה וקיימו את ההבטחה שנתנו לחבר הכנסת מיכאל בן-ארי * "בהחלט ייתכן שהאירוע הזה הוא נקודת מפנה והבנה - לפחות שלנו - שרק אם נפעל - זה יגרום גם לגורמים הרישמיים של מדינת ישראל לפעול", הגיב הח"כ

ישראל אהרון | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

לפעמים מקיימים הבטחות: כוחות צה"ל נכנסו ביום חמישי באישון לילה למחנה הפליטים קלנדיה וקיימו את ההבטחה שנתנו לחבר הכנסת מיכאל בן-ארי.

כזכור, ביום חמישי לפנות בוקר נגנבו עשרות כבשים מתושב היישוב כוכב יקב ועל-פי העקבות נראה היה כי הגנבים הגיעו ממחנה הפליטים קלנדיה.

פנייתו של התושב למשטרה ולצבא לא נענו וחוקר משטרה אליו הגיע התושב כדי להתלונן - הודיע לו שאין סיכוי שכוחות של משטרה ייכנסו לתוך מחנה הפליטים.

בשלב זה, החליט התושב לערב את ח"כ בן-ארי שניסה אף הוא ליצור קשר עם המשטרה אך ללא הועיל. חוקר במשטרת שער בנימין הודיע לבן-ארי כי מפקד התחנה מסרב לשוחח איתו.

לאור אוזלת היד של הרשויות הודיע בן ארי כי הוא נותן אולטימטום לצבא ולמשטרה ואכן ביום חמישי בערב החלו עשרות פעילי ימין בהם גם ח"כ-בן ארי, ברוך מרזל, איתמר בן-גביר ומאיר ברטלר לצעוד לתוך מחנה הפליטים.

בשלב זה, הבינו קציני הצבא את רצינותם ולאור זאת גורמים בצה"ל הגיעו לפאתי המחנה והבטיחו לפעילי הימין שבשעה אחת בלילה ייכנס כוח של צה"ל לתוך המחנה על מנת לבצע סריקות ולאתר את הכבשים.

קציני הצבא רק ביקשו מבן-ארי והפעילים לשמור על סודיות המבצע. ואכן ביום חמישי לפנות בוקר הגיעו קציני הצבא יחד עם בעל העדר, דותן שם טוב וקצין הביטחון של היישוב תל-ציון וסרקו את מחנה הפליטים. הכוחות נכנסו לתוך קלנדיה ותרו אחרי הכבשים שלא נמצאו בסופו של יום.

ח"כ בן-ארי הביע שביעות רצון מהפעולה ואף אמר כי מסתבר שזוהי הדרך ללמד את צה"ל והמשטרה לפעול במקומות שכאלה. "לצערי, ברגע ששמעו שמדובר בכבשים, החליטו הרשויות למשוך ידם מלטפל, אך למדנו מחכמים שכשמודבר באויבים יוצאים למלחמה אפילו בשבת על עסקי קש ותבן".

לדבריו, "לא ניתן להשלים עם ההפקרות הזאת. היום זה כבשים ומחר זה חיים של אנשים. אני שמח שבסופו של דבר השכל הישר גבר על מדיניות הכניעה וההתרפסות, אך בהחלט ייתכן שהאירוע הזה הוא נקודת מפנה והבנה - לפחות שלנו - שרק אם נפעל - זה יגרום גם לגורמים הרישמיים של מדינת ישראל לפעול, אסור לנו להיות אדישים לשום פגיעה ולו הפעוטה ביותר בזכויות של המתיישבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר