סערת בית המכפלה

השר אלי ישי: "אי-אפשר לתת לברק לעשות מה שהוא רוצה"

אחרי צו הפינוי שהוציא שר הביטחון אהוד ברק לבית המכפלה בחברון, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיאו ל-3 שבועות. אם לא יוצגו מסמכים המוכיחים את חוקיות הרכישה - הבית יפונה לאלתר. "צו הפינוי - הזוי, אי-אפשר לתת לברק לעשות מה שהוא רוצה", אומר השר אלי ישי ל'כיכר השבת' (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

רכישת בית המכפלה בעיר האבות חברון, ממשיכה לחולל סערה. למרות שעברו קרוב ל-24 שעות מאז כניסת צו הפינוי לתוקפו - הדיירים עדיין שוהים במבנה ונערכים לקראת היום השביעי לכניסתם לבית.

מאז הורה שר הביטחון אהוד ברק לפנות את הבית, שמונה שרים בכירים הצהירות בפומבי על מחויבותם למתיישבים, בהם יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי ושר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

הבוקר דווח כי צו הפינוי, כך נראה, הוקפא זמנית - לאחר ישיבה מיוחדת שקיים ראש-הממשלה בנימין נתניהו והשרים הבכירים. נתניהו החליט על פינוי הבית בתוך 3 שבועות אם לא יוצגו מסמכים המוכיחים את הקנייה.

ישי ל'כיכר השבת': "צו הפינוי - הזוי"

"אין שיוון", אומר הבוקר (רביעי) השר ישי ל'כיכר השבת', "צריך שיהיה שיוויון מלא בין האזרחים היהודים לאזרחים הערבים. כשיהודי קונה דירה בחברון, אז פתאום הוא מפריע לסדר הציבורי".

השר ישי מכנה את צו הפינוי כ"הזוי לחלוטין", וקורא לראש-הממשלה שלא לפנות את הבית. "אי-אפשר לאפשר לברק לעשות מה שהוא רוצה", הוא אומר.

גם שר התקשורת והרווחה, משה כחלון, אמר דברים דומים. "הציגו בפנינו מסמכים על קנייה חוקית כשרה למהדרין. שר הביטחון, אהוד ברק, הוציא צו פינוי על הרקע של סדר ציבורי. אני לא רואה פה שום דבר שמצריך סדר ציבורי מיוחד. לכן על פי כל המסמכים מי שצריך להחליט זו ממשלת ישראל - וכך יהיה".

בעקבות הסערה שרמה, החליט ראש-הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את פינוי הבית. אמש ערך דיון מיוחד בהשתתפות השרים ברק, בני בגין, משה בוגי יעלון, גורמים משפטים ונציגי המנהל האזרחי.

ראש-הממשלה טרם קיבל החלטה מסודרת בסוגיה הסבוכה.

המנהל האזרחי ניסה לשדר אתמול עסקים כרגיל וטען כי "הצו בתוקפו", אולם ללא החלטה סופית של ראש-הממשלה הדבר לא יתרחש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר