דבר ראש-הממשלה

אחרי הפינוי: נתניהו מבטיח לחזק ההתיישבות בחברון

"אנו מחזקים את היישוב היהודי ביהודה ושומרון ואנחנו מחזקים את היישוב היהודי בחברון" - הדובר הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעות אחדות לאחר שפונה בית המכפלה, ללא אלימות. נתניהו אמר הערב: "היום נתתי הנחיה להסדיר את שלושת היישובים: ברוכים, סנסנה ורחלים" (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה (פלאש 90)

שעות אחדות לאחר שפונה "בית המכפלה" בחברון, ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי "העיקרון שמנחה אותי הוא לחזק את היישוב היהודי ביהודה ושומרון. היום נתתי הנחיה להסדיר את שלושת היישובים: ברוכים, סנסנה ורחלים, וביקשתי מהיועץ המשפטי לממשלה לדאוג לכך שגבעת האולפנה בבית אל לא תפונה.".

לדברי נתניהו, "זה העיקרון שמנחה אותנו - אנחנו מחזקים את היישוב היהודי ביהודה ושומרון ואנחנו מחזקים את היישוב היהודי בחברון, עיר האבות. אבל יש עיקרון אחד שאנחנו שומרים עליו - אנחנו עושים את כל זה תוך שמירה על החוק, ונמשיך לעשות זאת".

מוקדם יותר, התרחש בצורה שקטה יחסית פינוי בית המכפלה.

למרות חילוקי הדעות בין שרי הממשלה, אהוד ברק הוציא לפועל את תוכניתו וכוחות גדולים כיתרו את הבית שנמצא סמוך למערת המכפלה בחברון ממנו פונו הדיירים בתוך זמן קצר.

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) הגיב הערב לפינוי: "למרות החלטת ראש-הממשלה, שר הביטחון מבזה את נתניהו והליכוד. על הליכוד להתעשת למנוע את החרפה ולהתחיל למשול באמת".

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין הגיב לפינוי ואמר: "אהוד ברק החליט לקראת חג הפסח לבער את המתיישבים מחברון. אני קורא לרוה״מ ליטול מברק את הסמכויות בכל הנוגע להתיישבות ביו״ש על מנת לשמר את המרקם העדין של החיים שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר