השר בני בגין: "תל-אביב אינה עיר יהודית"

השר בסני בגין בהתבטאות חסרת תקדים על העיר תל-אביב: "לפעמים שאלתי אנשים - ת"א היא עיר יהודית? כמה טון גפילטע פישצריך לאכול בת"א כדי שבכל זאת היא תהיה יהודית? אני הייתי במקרה בתל-אביב בחול המועד פסח לפני שנה ורבע. "אני אומר, די נדהמתי. חמץ וחמץ וחמץ וחמץ. היא יהודית? היא יהודית?"

ניצן ארליך | כיכר השבת |
השר בני בגין (צילום: פלאש 90)

אמירה שנויה במחלוקת של השר בני בגין מחוללת סערה. בגין תקף את העיר תל-אביב ואמר שהיא אינה עיר יהודית.

את הדברים אמר בגין במפגש במכון הרטמן שעסק בשאלת הגדרת ישראל כמדינה יהודית, לפני כשבוע וחצי, וההקלטות מאותו מפגש הגיעו לידי כתב 'מקור ראשון' זאב קם.

את דבריו על העיר העברית הראשונה אמר בגין, תוך כדי שהוא מתייחס לדרך הנכונה לדעתו להסביר את המונח מדינה יהודית, וסיפר על אחד המקרים בהם ביקר בת"א במהלך חג הפסח.

"לפעמים שאלתי אנשים", תיאר בגין, "ת"א היא עיר יהודית? כמה טון גפילטע פישצריך לאכול בת"א כדי שבכל זאת היא תהיה יהודית? אני הייתי במקרה בתל-אביב בחול המועד פסח לפני שנה ורבע. "אני אומר, די נדהמתי. חמץ וחמץ וחמץ וחמץ. היא יהודית? היא יהודית?".

בהמשך דבריו הסביר בגין כי לדעתו הדרך הנכונה והאובייקטיבית להגדיר את המונח "מדינה יהודית" היא לא במובנה הדתי אלא בצורה הבאה: "זו מדינת הלאום של העם היהודי. זהו. אין מדינת לאום יהודית אחרת. לא באוגנדה ולא בארגנטינה, כמו שהברון הירש אולי חשב לרגע. היא פה. היא בארצנו. היא בארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר