קו 422 של חברת ויאוליה: לוח הזמנים להמחשה בלבד

חברת 'ויאוליה' החלה לשרת את הציבור החרדי בציר ירושלים בני ברק. למרות הפופולריות של הקווים, החברה מזלזלת בנוסעים, והאוטובוסים לא עומדים בזמנים • תחקיר מיוחד (צרכנות)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
ממתינים בגשם ובשלג (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

חברת 'ויאוליה' קיבלה בשנה אחרונה זכיון על קווים חדשים: 422 ו-400. אפשר היה לשער כי האוטובוסים שנמצאים על קו ירושלים-בני ברק יהפכו לפופולריים ומבוקשים מאוד על ידי הנוסעים החרדים הידועים כלקוחות נאמנים של התחבורה הציבורית, אך בחברת 'ויאוליה' לא התכוננו כראוי.

מתלונות רבות שהגיעו לידי כיכר השבת, עולה כי המכרז שבו זכתה חברת ויאוליה בציבור החרדי "גדול עליה". הנוסעים מתלוננים על לוחות זמנים שגויים, חוסר מענה אמיתי בשירות הלקוחות של החברה, אוטובוסים שמאחרים, או לא מגיעים כלל ונוסעים שעומדים בפני שוקת שבורה.

תוך כדי הכנת הכתבה, נחשפנו לכך כי משהו לא פועל כראוי ב'ויאוליה'.

כאשר ניסינו לקבל את תגובת החברה לתלונות הקשות של הנוסעים, קיבלנו את מספר הטלפון של הדובר, בו אין מענה. ניסינו שוב להתקשר לשירות הלקוחות בכדי שיעבירו אותנו לבעלי הסמכות בחברה, אך קיבלנו תגובה תמוהה מהמוקדנית, היא הבטיחה שתבדוק את הדברים, השאירה אותנו על הקו, וכשחזרה היא אמרה: "מחיר נסיעה עומד על שישה שקלים ועשרים אגורות" כשניסינו להעמידה על טעותה, הקו נותק באורח פלא.

בקווים האמורים, נוסעים מדי יום אלפי חרדים, אך חברת ויאוליה לא באמת חשה צורך רציני להתייחס ברצינות לנוסעים. לוח הזמנים של החברה נועד 'להמחשה בלבד' ואין קשר רציני בינו לבין הזמן בו מופיעים או לא מופיעים האוטובוסים בתחנות.

הדברים הגיעו לידי כך שבשבוע האחרון בסוף עוד המתנה מורטת עצבים לאוטבוס שיגיע ויגאל אותם מהגשמים והרוחות, החליטו הנוסעים לעשות מעשה. כל נוסעי האוטובוס חתמו על עצומה שתוגש לידי החברה.

"בעקבות האוטובוסים המאחרים, אנחנו מפסידים כסף"

רועי, נוסע קבוע בקו 422 בשיחה עם כיכר השבת: "אנחנו מנסים שוב ושוב לתפוס את שירות הלקוחות של החברה, אך פעמים רבות אין שום מענה, במקרה שכן מצליחים לתפוס שם מישהו הם מפנים אותנו לשלוח את התלונה בפקס או במייל".

"הגיעו מים עד נפש, אני מפסיד שעות עבודה יקרות, מפסיד את הזמן היקר שאני מבלה עם משפחתי, לכן החלטתי לארגן את כל הנוסעים שיחתמו על עצומה שנשלחה לחברה, מיותר לציין כי עדיין לא התקבלה תגובה".

חשבת שזה יעזור?

מנסיוני לא האמנתי שזה באמת יעזור, לכן גם פניתי אליכם. ישנה תחושה שחברת 'ויאוליה' מזלזלת בנוסעים בצורה חסרת תקדים, אולי אתם תוכלו לשנות את המצב הבלתי נסבל".

תהילה, גם היא נוסעת קבועה בקו 422 מחזקת את דבריו של רועי, "אני סטודנטית ובמקביל עובדת בבני ברק, אתה מבין שכל דקה חשובה לי, יש לוח זמנים באתר ואני לא יוצאת לתחנה לפני שאני בודקת אותו. סדר היום שלי נקבע לפי לוח הזמנים שנמצא באתר 'ויאוליה'. אבל ככל הנראה אין קשר בין הזמנים הכתובים באתר החברה, למה שקורה במציאות.

"בחורף הזה יצא לי לחכות שעות בגשמים ובקור, לאוטובוס שכלל לא יצא. הפסדתי שעות עבודה, הפסדתי לימודים יקרי ערך שאחר כך נדרשו לי שעות רבות להשלימם. בקיצור קטסטרופה של ממש".

האם תמיד זה היה כך?

"כלקוחה נאמנה של הקו כבר שנה, אפשר לומר שבתחילה 'ויאוליה' עמדו בזמנים, אך לדעתי מאז שנוסף קו 400 הנוסע לבני ברק דרך כביש 1, לוחות הזמנים השתבשו לחלוטין".

"אבל זה לא פותר את החברה. אם ל'ויאוליה' אין אוטבוסים בגלל שהוסיפו קו חדש, שלא יגידו שיוצא אוטובוס, שבסוף אינו מופיע כלל, ומשאיר את כולנו חסרי אונים. בלי לדבר על הנזק הכלכלי שנגרם לי".

מזלזלים לא רק בנוסעים החרדים

אם חשבנו כי היחס המזלזל וחוסר המוכנות של החברה קיים רק בקווים החרדים, נראה כי הבקשה לספק אוטובוסים שיעבירו נוסעים ממקום למקום גדולה על חברת 'ויאוליה' גם בקווים אחרים.

יוסי, נוסע קבוע בקו 472 (ירושלים - רמת-גן) מספר על שני מקרים המעידים על חוסר האכפתיות של 'ויאוליה', ועל רמת השירות הבעייתית שלה. "אני נוסע בעקביות, כמעט מדי יום, מירושלים לרמת גן. מועד הנסיעה היה קבוע: האוטובוס היה יוצא ב-16:30 בירושלים, מדי תקופה ארוכה".

באחד הימים הגיע לתחנה שבה הוא עולה באופן קבוע, המתין והמתין אולם האוטובוס בושש מלהגיע. "אחרי המתנה של חצי שעה התקשרתי לחברה, ולהפתעתי הודיעו לי שהאוטבוס הקדים בחצי שעה. מתברר שלרגל השנה האזרחית החדשה חל שינוי בקו, אולם איש לא טרח לעדכן את הנוסעים הקבועים על-כך".

"הפקידה מעבר לקו אמרה כי החברה עדכנה על השינוי באתר האינטרנט, אבל מה יעשה אדם שלא נכנס לאתר? איש לא יחזיר לי את הזמן היקר שאיבדתי באותו יום".

וזה לא המקרה היחיד. לפני מספר ימים, נהג האוטובוס בחר לפסוח על התחנה שבה הוא עולה הממוקמת בכניסה לעיר. "ראיתי את האוטובוס מתקרב, ירדתי לכביש כדי להתכונן לעלות עליו, אבל הנהג פשוט דילג על התחנה ונסע משם".

כשהתקשר למוקד החברה, שמע את ההשערה המגוחכת לפיה "כנראה האוטובוס היה עמוס". למה מגוחכת? כי לפי יוסי, כנוסע קבוע, האוטובוס מונה נוסעים בודדים בלבד. "לא היה יום שנסעו איתי יותר מעשרה נוסעים", הוא אומר. קו 427, יש לציין, פועל מדי כמה שעות בלבד ויוסי נאלץ לחפש קו חלופי ולהוציא מכיסו סכום כסף על מונית ספיישל כדי להגיע לביתו.

כאמור בראשית הכתבה, ניסינו לקבל את תגובת חברת ויאוליה, ללא הצלחה. כשתתקבל תגובה נשמח לפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר