גל נוסף של שיווקי קרקעות לכ-4,150 דירות מגורים

משרד הבינוי והשיכון מוציא מכרזים לקרקעות לעוד 4,144 יחידות דיור, בהמשך למדיניות של הגדלה ניכרת במלאי הדירות. בין המכרזים החדשים שנוספו השבוע המכרז הראשון שפורסם בשכונת הענק החדשה בדרום-מזרח ראש העין (רובע A ו-B) ל-2,000 יח"ד, מתוכן 692 יח"ד במכרז גדול של מחיר למשתכן, בו הזוכה במכרז הוא היזם שמציע את המחיר הסופי לדירה הנמוך ביותר (נדל"ן)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
אטיאס (פלאש 90)

משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל מוציאים השבוע מכרזים לקרקעות לעוד 4,144 יחידות דיור, בהמשך למדיניות של הגדלה ניכרת במלאי הדירות.

במסגרת גל השיווקים הנוכחי התחילה השבוע מכירת חוברות מכרז של מספר מכרזים שפורסמו בשבועות האחרונים לאלפי יחידות דיור, לצד קרקעות ל-4,144 יחידות הדיור החדשות הנוספות שפורסמו השבוע (ומכירת חוברות המכרז בהם החלה באופן מיידי).

בין המכרזים החדשים שנוספו השבוע המכרז הראשון שפורסם בשכונת הענק החדשה בדרום-מזרח ראש העין (רובע A ו-B) ל-2,000 יח"ד, מתוכן 692 יח"ד במכרז גדול של מחיר למשתכן, בו הזוכה במכרז הוא היזם שמציע את המחיר הסופי לדירה הנמוך ביותר.

משרד הבינוי והשיכון ועיריית ראש העין חתמו על הסכם לשיווק של 8,600 יח"ד מתוך 14 אלף יח"ד המתוכננות במתחם כולו. תמהיל הדירות בשכונה יכלול מגוון אפשרויות ופתרונות דיור המתאימים גם לצעירים, זכאי משרד הבינוי והשיכון, מבוגרים ומשפרי דיור.

● בנוסף, בעפולה מפורסמים מכרזים לשיווק קרקעות ל-403 יחידות דיור. בטירת הכרמל ישווקו 342 יחידות דיור נוספות. בירושלים מכרז ל-220 יחידות דיור בליפתא, פרויקט ייחודי של בנייה נמוכה בכניסה לבירה.

● באזור הדרום יצאו למכרז 490 יחידות דיור במתחם המע"ר באשדוד, לצד 84 יחידות דיור בשדרות ו-58 יחידות דיור בירוחם. באילת ישווקו בסך הכל 161 יחידות דיור במספר מכרזים.

● במתחם הנדיב בעכו ישווקו 216 יחידות דיור. עוד מכרזים בצפון - בצפת 42 יחידות דיור ובמג´אר (מראר) ישווקו 128 יחידות דיור.

● בסך הכל ישווקו 4,144 יחידות דיור ברחבי הארץ, מרביתן באזורי הביקוש.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום: "אנחנו ממשיכים להגדיל משמעותית את היצע הקרקעות למגורים בעוד אלפי יחידות דיור, כדי להגדיל את מלאי הדירות. הגדלת ההיצע היא המשתנה החשוב ביותר במאבק להוזלת מחירי הדירות. לצד זאת, אני שמח שהממשלה החליטה לתמוך ביוזמה שלי לפיה המדינה תשתתף באופן ישיר בהחזר המשכנתאות החודשי של רוכשי הדירות בפריפריה בגובה של 800 שקל לחודש באזור עדיפות לאומית א´ למשך 20 שנה. זאת, כדי לסייע לזוגות צעירים להגשים את החלום לרכישת קורת גג ולעודד הגירה חיובית של אוכלוסייה חזקה וצעירה לפריפריה".

לפי הצעת משרד הבינוי והשיכון המדינה תשתתף באופן ישיר בהחזר המשכנתא של רוכשי הדירה הראשונה בבנייה רוויה, כלומר, בעיקר זוגות צעירים, בגובה של 800 שקל לחודש באזור עדיפות לאומית א´ למשך 20 שנה כלומר, בסך הכל מענק בגובה 140 אלף שקל על פני כל התקופה. באזורי עדיפות לאומית ב´ השתתפות בהחזר המשכנתא של 475 שקל (90 אלף שקל על פני 20 שנה). זאת, כצעד משלים לפעולות הננקטות לטובת הגדלת המלאי, תוך דגש על מתן פתרונות לזוגות הצעירים חסרי הדירה.

בין המכרזים עליהם הוכרז בשבועות האחרונים ושנפתחו השבוע ניתן לציין את מכירת החוברות למכרז הענק ל-1,142 יחידות בשכונת עיר ימים (ב-10 מגרשים), זאת לאחר סיכום בין משרד הבינוי והשיכון, מינהל מקרקעי ישראל ועיריית נתניה על הסדר למימון מוסדות ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ושיפור תשתיות בשכונות הוותיקות. זאת לצד, 1,300 יחידות דיור באחיסמך (לוד) ו-592 יחידות דיור ברמלה-מצליח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר