ראיון מיוחד ● האזינו

הגרי"ד גרוסמן חשף: 'בחור חרדי נוסף עצור כעת ביפן'

רבה של מגדל העמק בראיון מיוחד לאחר ששב מיפן: "נודע לי על בחור נוסף שעצור ביפן, מרחק שעה וחצי מבית המעצר של העצורים. הגעתי אליו, והוא בכה מהתרגשות" ● על עדותו של הפרופסור בן שחר, המומחה העולמי לבדיקות פוליגרף: "הוא הסביר לשופטים שהבחורים לא ידעו מכלום" (תפוצות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרב יצחק-דוד גרוסמן (צילום: פלאש 90)

רבה של מגדל-העמק, הגאון הרב יצחק-דוד גרוסמן שב אתמול מיפן, לאחר שביקר את שני הבחורים החרדים העצורים במדינה כבר שנים ארוכות.

"באתי לחזק ויצאתי מחוזק", סיפר הרב גרוסמן למרדכי לביא ברדיו "קול חי". "הבחור הזה גרינוואלד, שבשבילו באנו, הפנים שלו פשוט מאירות ברוחניות. הוא משקיע את כל המוח בתורה. עושים את כל המאמצים להעביר להם ספרים, דרך העורכי דין ובדרכים אחרות, והוא מנצל כל רגע ללימוד".

במהלך הראיון, חשף הגרי"ד גרוסמן כי ביפן עצור בחור חרדי נוסף, על רקע פרשה אחרת. "נודע לי על בחור שנמצא עצור במרחק שעה וחצי משם. הוא עצור כבר שמונה חודשים. הגעתי אליו, הוא היה פשוט בהלם. הוא התחיל לבכות כשראה אותי".

לדברי הרב גרוסמן, מדובר בבחור ספרדי, בעל תשובה. "נקווה לעזור לו גם-כן".

עצורי יפן, מתברר, עדיין בבידוד. "המעלה של המקום הזה, שזה בית מעצר ולא בית כלא רגיל. בית כלא רגיל שם, זה פחד. אי אפשר לדמיין מה שקורה שם. הם עדיין בתהליך המשפטי ולכן התנאים שלהם קלים יחסית".

העדות תכריע את הכף?

הרב גרוסמן הגיע מלווה בפרופסור בן שחר מהאוניברסיטה העברית, כדי להוכיח את חפותם של העצורים. בן שחר נחשב למומחה בנלאומי בנושא מכונות אמת, ולדברי הרב גרוסמן עדותו של בן שחר הותירה רושם עז.

"הוא הסביר לשופט במשך כחצי שעה שהבחורים לא ידעו מכל הפרשה", מספר הגרי"ד.

משפטו של יואל גולדשטיין נמצא בעיצומו, ועל-פי עדותו של בן שחר יוכרע גזר דינו.

"הפרופסור הסביר להם בלמדנות גדולה, כמומחה, שלפי דעתו הבחורים האלה לא ידעו. אם הם היו יודעים, התוצאה במכונת האמת היתה שונה לחלוטין. לדבריו, אין שום ספק שהם לא ידעו".

הגרי"ד גרוסמן מציין את החיד"ו וויס ושורת עסקנים חרדים שנרתמו כדי לסייע לעצורי יפן. "הם היו עשרות פעמים ביפן. הם גייסו את טובי עורכי הדין כדי שיגנו עליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר